علیه دولت آمریکا در دادگاه‌های داخل ایران طرح دعوا می‌شود/ جبران خسارت معنوی باید انجام گیرد


علیه دولت آمریکا در دادگاه‌های داخل ایران طرح دعوا می‌شود/ جبران خسارت معنوی باید انجام گیرد

اصانلو گفت: می‌توانیم برخی از افراد دخیل در شهادت سردار سلیمانی را از باب کیفری محاکمه کنیم.

علیه دولت آمریکا در دادگاه‌های داخل ایران طرح دعوا می‌شود/ جبران خسارت معنوی باید انجام گیرد

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد اصانلو معاون قضایی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در نشست بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در پژوهشگاه قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: بحث ترور شهید سلیمانی بر کسی پوشیده نیست، چراکه او مبارزی بود که دنیا مدیونش است.

وی با بیان اینکه اتفاقاتی که در بسیاری از نقاط اروپا توسط داعش رخ داد برای آن‌ها هم ناامنی به وجود آورد، افزود: داعش خود زاییده برخی از اقدامات آمریکا بود و همان داعشی که آمریکایی‌ها به دنبال بهره برداری آن علیه ایران بودند، فرصتی شد تا مظلومیت ایران را به دنیا نشان دهد.

اصانلو گفت: دنیا مدیون شهید سلیمانی است، او قهرمان به معنای واقعی بود نه مثل قهرمان‌های هالیوودی و پوشالی، اما شهادت شهید سلیمانی نقش او را نشان داد، به گونه‌ای که در بسیاری از مناطق جهان برای این شهید یاد بود گرفتند.

معاون قضایی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با اشاره به حقوق بین الملل گفت: از نظر من حقوق بین الملل قواعدی است که کشور‌ها زورمندانه آن را وضع کرده‌اند و با قاعده سازی قانونگذاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه چون حقوق بین الملل زور سازمان یافته آمریکا است که سبب شده پیگیری‌ها به نتیجه نرسد، افزود: در بحث حقوق بین‌الملل و موضوعی مرتبط با حقوق داخلی پیگیری‌های ما است.

اصانلو گفت: در اینکه اقدام دولت آمریکا ناقض قواعد بوده روشن است و این اقدام ناقض حقوق بین الملل است، اما خوشبختانه در نظام حقوقی ایران این ظرفیت وجود دارد و علیه این اقدام عمل کرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: بر اساس قانون و از منظر تعیین ثبت و دادخواست حقوقی اقداماتی انجام شده است و می‌توان در دادگاه‌های داخلی به دعاوی مطرح علیه دولت‌های خارجی بر مبنای آن که اقدام آن دولت اقدامی تروریستی بوده رسیدگی کرد و تحت عنوان دعوای مسئولان مدنی از باب جبران خسارت معنوی طرح دعوا کرد.

وی درباره مسئولان کیفری اظهار کرد: می‌توانیم برخی از افراد دخیل در این شهادت را از باب کیفری محاکمه کنیم که البته هنوز وارد عمل نشده‌ایم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!