بازی نسنجیده تیم رسانه‌ای دولت مقابل تیم خبری باشگاه خبرنگاران/ دهان منتقدان که هیچ؛ دستکم بگذارید دهان رسانه‌ها بسته نشود


بازی نسنجیده تیم رسانه‌ای دولت مقابل تیم خبری باشگاه خبرنگاران/ دهان منتقدان که هیچ؛ دستکم بگذارید دهان رسانه‌ها بسته نشود

تیم رسانه‌ای رئیس‌جمهور در ادامه رفتار‌های غیرحرفه‌ای خود، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان را به حیاط دولت راه نداد.

بازی نسنجیده تیم رسانه‌ای دولت مقابل تیم خبری باشگاه خبرنگاران/ دهان منتقدان که هیچ؛ دستکم بگذارید دهان رسانه‌ها بسته نشود به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز طبق روال هر چهارشنبه برای پوشش اظهارات وزرای دولت به حیاط پاستور رفتیم تا آخرین تصمیمات دولتمردان را در آستانه برپایی انتخابات مجلس جویا شویم؛ غافل از اینکه تیم رسانه‌ای دولت قرار است در اقدامی از پیش برنامه‌ریزی‌شده، از ورود تیم خبری باشگاه خبرنگاران جوان به نهاد ریاست جمهوری ممانعت کند.

اما این اولین بار نیست که چنین رفتار غیرحرفه‌ای و تبعیض‌آمیزی از سوی تیم رسانه‌ای رئیس‌جمهور پیش می‌آید. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ماجرا از کجا شروع شده است. ۶ سال قبل بود که پس انتشار گزارشی در سایت باشگاه خبرنگاران جوان، تیم رسانه‌ای دولت با باشگاه زاویه پیدا کرد و از آن روز تاکنون از فعالیت خبرنگاران این مجموعه در برنامه‌های ریاست جمهوری جلوگیری می‌کند. در این سال‌ها عملکرد تیم رسانه‌ای دولت به گونه‌ای پیش رفت که حتی از ورود خبرنگار مکتوب و عکاس این مجموعه به محوطه حیاط دولت هم جلوگیری کردند. با همه این‌ها باشگاه خبرنگاران جوان تلاش کرده تا در پوشش اخبار مناسب دولت کوتاهی نکند.

این شرایط تا همین چند روز پیش ادامه داشت. اواخر هفته گذشته بود که خبر برگزاری چهاردهمین نشست خبری رئیس‌جمهور رسانه‌ای شد و باشگاه خبرنگاران جوان هم بنابر رسالت ذاتی‌اش در سایت خود به نشانی WWW.YJC.IR در خبری با عنوان «سوال شما از رئیس‌جمهور چیست» فراخوان داد تا مخاطبان این رسانه، سوالات خود را از رئیس قوه مجریه مطرح کنند.

پس از انتشار این خبر، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سوال و پیام در کمتر از ۲۴ ساعت روی خروجی‌های مختلف باشگاه خبرنگاران جوان از جمله سایت و فضای مجازی قرار گرفت. حجم سوالات به اندازه‌ای بود که عزم ما را جزم کرد تا از میان سوالات پرتکرار مطرح شده، سه سوال را به گوش رئیس‌جمهور برسانیم.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در نشست خبری ریاست‌جمهوری [پس از اطمینان از عدم نوبت‌دهی به این رسانه] بر اساس احساس وظیفه شخصی خود، محترمانه بلند شد تا سوالش را از آقای روحانی بپرسد؛ اما بازهم با ممانعت تیم رسانه‌ای رئیس‌جمهوری مواجه شد.

از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم و در جریان چهارده نشست خبری رئیس‌جمهور، تیم رسانه‌ای نهاد ریاست جمهوری اجازه طرح سوال از رئیس دولت را به این خبرگزاری نداده است. این بار هم پس از گذشت بیش از ۶ سال فرصت طرح سوال و مطالبه‌گری از باشگاه گرفته شد آنهم در حالیکه باشگاه خبرنگاران جوان یکی از رسانه‌های پیشرو در انعکاس اقدامات و عملکرد دولت‌های مختلف از جمله دولت تدبیر و امید بوده و هست. در همه این سال‌ها رسالت رسانه‌ای ایجاب کرده و می‌کند که در پیگیری مطالبات و خواسته‌های مردم، همه جوانی و نشاطمان را به میدان بیاوریم تا مطالبه به حقی روی زمین نماند.

به ماجرای امروز (چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه) برگردیم. با وجود تمام مشکلاتی که پس از نشست خبری رئیس‌جمهور برای خبرنگار باشگاه پیش آمد، تیم خبری این رسانه برای پوشش اخبار و خدمات دولت در آستانه انتخابات دوم اسفندماه به پاستور اعزام شدند، اما در کمال تعجب با رفتار ناشایست و نسنجیده تیم دولت مواجه شد. باور کردنش شاید راحت نباشد. آن‌ها حتی رعایت ظاهر شعار‌های دولت متبوع را هم نکردند و رسما مانع ورود خبرنگار به حیاط دولت شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان به عنوان رسانه‌ای فراگیر انتظار داشت که با ورود علی ربیعی در مقام سخنگوی جدید قوه مجریه، شاهد تغییر رفتار تیم رسانه‌ای دولت باشد، اما متاسفانه هنوز هیچ تغییری مشاهده نشده است.

با همه این احوال خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان را چه به حیاط دولت راه بدهند و چه ندهند، مخاطبان مطمئن باشند مثل قبل پیگیر دغدغه‌ها و سوالات مردم از دولت محترم خواهیم بود.

پلاتوی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان پس از ممانعت از ورود او به حیاط دولت

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...