شور و شوق انتخابات در شهری با مشارکت 90 درصدی


شور و شوق انتخابات در شهری با مشارکت 90 درصدی

زاهدان - ایرنا - رقابت انتخاباتی در حوزه انتخابیه خاش به عنوان یکی از مناطق حساس استان سیستان و بلوچستان که سه شهرستان را شامل می شود و در چندین دوره از مشارکت 90 درصدی بهره برده است اینک با شور و شوق و حساسیت و شرایط ویژه طایفه‌ای در حال انجام است.

کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد و هواداران آنان از آغازین ساعات رسمی فعالیت تبلیغاتی تاکنون با شیوه های مختلفی در حال جلب نظر و آرای مردم هستند.
تشکیل کاروان‌ها، ستادها و نشست های روزانه و شبانه در نقاط مختلف و تلاش برای متقاعد کردن سران و بزرگان طوایف از مهمترین شیوه های تبلیغاتی نامزدها برای جذب آرای مردم است.
انتخابات مجلس در خاش همواره با شور و شکوه خاصی برگزار می شود بطوریکه در چندین دوره مردم این حوزه انتخابیه مشارکت بالای ۹۰ درصدی داشته اند.
شماری از شهروندان خاش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از ابراز تمایل برای حضور در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی خبر دادند و از عموم هموطنان درخواست کردند برای حفظ اقتدار ایران عزیز در انتخابات شرکت کنند.
محمد ریگی یکی از شهروندان خاشی بیان کرد: مجلس دارای اعتبار و جایگاه بالایی است و مردم این شهرستان در هر دوره از انتخابات مجلس ماهها قبل از روز رای گیری برای آن برنامه ریزی می کنند.

وی اظهار داشت: در این حوزه انتخابیه افرادی که در خود توانایی لازم برای نمایندگی مردم در مجلس را می بینند و در میان مردم از حسن شهرت برخوردارند از چند ماه یا یک سال قبل با مشورت بزرگان، علما و معتمدان طایفه خود برای حضور در این عرصه وارد میدان شده و در صورت موافقت بزرگان و ریش سفیدان فعالیت نامحسوس و غیررسمی خود را آغاز می کند.
این شهروند ادامه داد: چنانچه فردی شرایط لازم برای حضور در مجلس را نداشته باشد از سوی بزرگان و ریش سفیدان مجوز شرکت در عرصه رقابتی را دریافت نمی کند.
محمد قلندرزهی هم گفت: تبلیغات انتخاباتی در مهلت تعیین شده قانونی در خاش همیشه گرم و پرشور بوده و کاندیداها و طرفداران آنان با جنب و جوش زیادی برای جلب نظر رای دهندگان تلاش می کنند.
وی افزود: علاوه بر تشکیل ستادهای تبلیغاتی و راه اندازی کاروان ها و کارناوال های انتخاباتی، شرکت در جلسات فامیلی و قومی و نشست های خصوصی و عمومی با دعوت از بزرگان و ریش سفیدان و اعضای طایفه از جمله شیوه های تبلیغاتی نامزدها در خاش است.
قلندرزهی بیان کرد: هر کاندیدا با همیاری نزدیکان و دوستان، طرفداران، لیدرها و کاسبان حامی خود هزینه های زیادی برای تبلیغات و پذیرایی از مردم صرف می کند بگونه ای که این هزینه ها برای کاندیداهای دارای شرایط عادی و ویژه از ۵۰ میلیون تا بیش از سه میلیارد تومان متفاوت است.
این شهروند خاشی ادامه داد: در این حوزه انتخابیه هر کاندیدا با تشکیل کاروانی متشکل از علما و بزرگان و همراهی تعدادی از طرفداران نزدیک خود برای ادای احترام به بزرگان طوایف و مردم عازم هر شهر و روستا می شود.
محمد کردی از دیگر شهروندان خاش اظهار داشت: هم قسم شدن تعدادی از طوایف در حمایت از یک کاندیدا سبب گرم شدن تنور انتخابات و شور و هیجان در میان طوایف می شود.
وی اظهار داشت: انتخابات در این حوزه از دشواری و حساسیت زیادی برخوردار است که گاها تقابل میان بزرگان و توده های مردمی نیز در آن دیده می شود.
کردی گفت: انتخابات مجلس در خاش مثل انتخابات کوچکتر شوراها نیست زیرا برای به دست آوردن کرسی مجلس باید فردی توانمند با تجربه و دلسوز وارد عرصه شود تا مدافع حقوق مردم ایران باشد و امور شهرستانی را نیز نظارت کند.
۴۳ داوطلب نمایندگی انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه خاش نام نویسی کرده که چهار نفر آنان زن بودند و در نهایت ۷ نفر شامل ۵ مرد و ۲ زن مجوز رقابت گرفتند.
هم اینک چهار کاندیدای مرد و ۲ کاندیدای زن در عرصه رقابتی مجلس در حوزه انتخابیه خاش حضور دارند که پیش بینی می شود تعداد دیگری از این کاندیداها نیز انصراف دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی