سامانه بارشی جدید آذربایجان‌غربی را فرا گرفت


سامانه بارشی جدید آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

مهاباد- ایرنا- طبق اعلام اداره‌کل هواشناسی سامانه بارشی جدیدی وارد آذربایجان‌غربی شد و تا پایان هفته جاری به فعالیت خود در سطح استان ادامه می‌دهد.

با ورود این سامانه بارشی که از بامداد امروز در برخی مناطق استان به صورت بارش برف و باران ظاهر شد، وزش باد و کولاک برف در مناطق کوهستانی تا روز جمعه ادامه یافته و دمای هوا ۲ تا سه درجه افزایش می‌یابد.

بارش برف و کولاک در این مدت باعث افزایش لغزندگی جاده‌های استان می‌شود و بارش باران که در برخی نقاط با افزایش دمای هوا همراه است، باعث بالاآمدن آب رودخانه‌ها و احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی خواهد شد.

بر اساس اعلام هواشناسی طی شبانه‌روز گذشته چالدران با ثبت دمای منفی هفت درجه سانتی‌گراد سردترین و تکاب با حداکثر دمای هوای ۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بود؛ در این مدت دمای هوای ارومیه بین صفر و چهار درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین صفر و ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر نوسان داشت.

طبق اعلام اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی هم‌اکنون راه ۲۶۵ روستا در استان مسدود است و تلاش شبانه‌روزی راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ادامه دارد.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هرسال ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا