روشی جدید برای مبارزه با کرونا


به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ خبرگزاری رویترز اعلام نمود که پزشکان در شانگهای از پلاسماهای خون کسانی که ویورس کرونا را شکست داده اند و بهبود یافته اند استفاده می نمایند تا افرادی را که هنوز درگیر مبارزه با این ویروس می باشند را درمان نمایند. به گفته یکی از دانشمندان در این حوزه، تا کنون نتیجه این فرآیند مثبت بوده است و...


30 بهمن 98

روشی جدید برای مبارزه با کرونا

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ خبرگزاری رویترز اعلام نمود که پزشکان در شانگهای از پلاسماهای خون کسانی که ویورس کرونا را شکست داده اند و بهبود یافته اند استفاده می نمایند تا افرادی را که هنوز درگیر مبارزه با این ویروس می باشند را درمان نمایند. به گفته یکی از دانشمندان در این حوزه، تا کنون نتیجه این فرآیند مثبت بوده است و امیدوارکننده می باشد.

روشی جدید برای مبارزه با کرونا

یکی از مقامات ارشد بحران در سازمان بهداشت جهانی خاطر نشان کرد که استفاده از پلاسمای افراد درمان شده روشی بسیار معتبر در مسیر درمان می باشد ولی در عین حال زمان انجام این درمان نیز بسیار مهم است به طوری که تنها در زمان مناسب می توان سیستم ایمنی بدن را به بالاترین حد ممکن رساند.

باور بر این است که ویروس کرونا از یک بازار غذاهای دریایی در مرکز شهر ووهان آغاز شده باشد. این ویروس تا کنون جان دست کم 1770 نفر را گرفته و تنها در کشور چین 70000 نفر را مبتلا نموده است.

بیمارستان یک کلینیک اختصاصی برای کنترل درمان توسط پلاسما خون احداث نموده است . در حال انتخاب بیمارانی می باشد که آماده اند تا خون خود را اهدا نمایند. سپس خون دریافتی برای بررسی دیگر بیماری ها نظیر هپاتیت ب و س کنترل می شود و درصورت سالم بودن برای درمان ویورس کرونا به کار گرفته می شود. این روش درمانی به عقیده پزشکان بسیار امیدوار کننده می باشد.

هنور واکسن قطعی برای درمان این بیماری یافت نشده است و پروسه تهیه آن شاید ماه ها و سال ها به طول انجامد.

ولی استفاده از پلاسما روشی بسیار مناسب است که پیش از این در درمان دیگر بیماری های واگیردار نیز از آن استفاده می شده است.

درواقع با تزریق پلاسمای بیمار بهبود یافته به کسی که هنوز در حال مبارزه با بیماری می باشد، سیستم ایمنی آن شخص را به شدت تقویت می نمایید چرا که پلاسماهای دریافتی شامل مقدار زیادی پادزهر در مقابل این ویروس می باشد.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

صنعت ساخت‌وساز در خطر ورشکستگی قرار گرفت/وزارت صمت تماشاچی گرانی مصالح ساختمانی | 3.5 هزار کدام بانک بیشتر سود می‌دهد؟ | 5.1 هزار خوراکی هایی که دشمن استرس هستند/ نخوردن غذا باعث کاهش وزن می‌شود؟ | 18.6 هزار آیا کرونا قیمت طلا را منفجر خواهد کرد؟ | 3.0 هزار فلزی که آمریکا بیشتر از طلا می‌خواهد! | 7.2 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...