هواشناسی ایران 98/11/30|آغاز بارش برف و باران/ فردا دمای هوا 8 درجه‌ کاهش می‌یابد


هواشناسی ایران 98/11/30|آغاز بارش برف و باران/ فردا دمای هوا 8 درجه‌ کاهش می‌یابد

سازمان هواشناسی با اشاره به آغاز بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور طی امروز تا جمعه از کاهش 8 درجه‌ای دما در جنوب، جنوب غرب و غرب طی فردا خبر داد.

هواشناسی ایران 98/11/30|آغاز بارش برف و باران/ فردا دمای هوا 8 درجه‌ کاهش می‌یابد
بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با فعالیت سامانه بارش‌زا در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی بارش برف وب اران آغاز می‌شود، در برخی مناطق جنوب غرب بارش با صورت رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید و در نوار مرزی آن با احتمال گردوخاک پیش بینی می‌شود.

همچنین برای دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش خفیف و پراکنده انتظار می‌رود.

فردا با تقویت سامانه بارشی، گستره فعالیت آن نیمه غربی کشور، دامنه و ارتفاعات زاگرس، بخش‌های از مرکز کشور دامنه و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و به تدریج بخش‌هایی از شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد. همچنین از بعدازظهر فرداتا روز جمعه در مناطق شرق و جنوب شرق کشور گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

شدت بارندگی فردا در بخش‌هایی از لرستان، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، قزوین، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، مرکزی، همدان و زنجان به شکل باران و برف و در برخی مناطق استان‌های خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس بارش به‌صورت رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پنجشنبه دمای هوا در جنوب غرب، غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور به طور متوسط ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد. روز جمعه با تضعیف این سامانه فعالیت بارشی آن محدود به دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور خواهد خواهد بود.

شنبه هفته آینده در اکثیر مناطق کشور جو نسبتا آرامی حاکم خواهد بود و از بعدازظهر این روز سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور خواهد شد و روز یکشنبه نیز در مناطق شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده انتظار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟