روحانی:سردار سلیمانی نماد ثبات منطقه بود/مبارزه با فساد و رانت تنها هدف یک جامعه پاک است 


روحانی:سردار سلیمانی نماد ثبات منطقه بود/مبارزه با فساد و رانت تنها هدف یک جامعه پاک است 

سردار سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم و نماد ثبات منطقه و امنیت ملی ما بود وحضور مردم درتشییع پیکر این شهید عزیز نشان داد افکار امریکا و غربی‌ها درباره مردم ایران غلط بوده است.

روحانی:سردار سلیمانی نماد ثبات منطقه بود/مبارزه با فساد و رانت تنها هدف یک جامعه پاک است 

به گزارش پارسینه؛ حسن روحانی امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه در ایام پایانی ماه بهمن و در آستانه یک روز تاریخی مهم برای کشور هستیم، گفت: مردم عزیز و بزرگوار ما امسال در مقاطع مختلف با حضور خود در صحنه و با همکاری یکدیگر حماسه‌های بسیار بزرگی را آفریدند.

روحانی گفت: از آغاز امسال در روز‌های اولیه ماه فروردین که برای بسیاری از استان‌های ما مشکل سیل پیش آمده بود، یک حضور همه جانبه مردم توانست کاری کند که در یک زمان کوتاهی مردم بتوانند به مسکن و زندگیشان برگردند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت نیز متعهد شد که همه ابنیه‌های که آسیب دیده بود تا پایان امسال آن‌ها را به سرانجام برساند، گفت: در آبان ماه مردم ما در برابر حوادثی که دشمنان ما می‌خواستند از آن حادثه سواستفاده کنند به صحنه آمدند و در همان روز‌های ابتدایی از زنجان و تبریز آغاز و همه استان‌های کشور به صحنه آمدند و آن افتخارات بزرگ یکپارچکی و وحدت و امنیت ملی که مورد توجه همه بود، آن جلوه‌های زیبای ماندگار را ساختند.

روحانی افزود: البته وقتی از آذربایجان و تبریز نام می‌بریم، باید به سالگرد ۲۹ بهمن سال ۵۶ هم اشاره کنیم که آن حادثه، حادثه بسیار مهم بود، البته بعنوان چهلم حادثه قم بود که در ۱۹ دی در قم اتفاق افتاده بود.

رئیس جمهور افزود:، اما آن‌هایی که تاریخ انقلاب را به یاد دارند به خوبی می‌دانند که قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۵۶ کمر رژیم را شکاند و یک امیدواری عظیم و بزرگی را در سراسر کشور بوجود آورد که برای همه روشن بود در یک حرکتی که مردم آذربایجان و مردم تبریز به صحنه آمدند، پیروزی ما حتمی و قطعی است.

روحانی ادامه داد: بعد از ۲۹ بهمن ۵۶ همه آن‌هایی که محاسبات سیاسی و اجتماعی در اختیار آن‌ها بود و از رجال بودند می‌دانستند که این قیام مردم پایان کار رژیم است و دیدید که شاه در کمتر از یکسال فرار کرد و در کمتر از یکسال در ۲۲ بهمن سال بعد انقلاب شکوهمند ما به پیروزی رسید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در کنار مسئله حضور مردم در آبان مسئله شهادت سردار عزیز سلیمانی بود که مردم یک کار اعجاب آوری را انجام دادند، گفت: همه دنیا و منطقه را به شگفتی واداشتند و هیچ کس فکر نمی‌کردند بین نیرو‌های مسلح و مردم اینهمه ارتباط نزدیک باشد، هیچ کس نمی‌دانست که موضوع مبارزه با تروریسم برای مردم ایران اینقدر مهم باشد، هیچ کس فکر نمی‌کرد که امنیت منطقه خاورمیانه و همسایگان ما برای مردم اینهمه اهمیت دارد.

روحانی گفت: سردار سلیمانی در واقع نماد مبارزه با تروریسم و نماد ثبات و امنیت منطقه و امنیت ملی ما بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: این حضور مردم نشان داد که تمام افکاری که آمریکائی ها، برخی از غربی‌ها نسبت به ایران در سال‌های اخیر داشتند محاسبه غلط و تفکر اشتباه بود و واقعا آن روز‌ها چه حضور مردم در عراق و چه حضور مردم در سراسر ایران که نمادش خوزستان، مشهد، تهران، قم، کرمان و همه استان‌ها بود و همه مردم همه جا به خیابان‌ها آمدند و هم نوایی کردند، پاس داشتند و این امر نشان می‌دهد که این مردم، وفادار و شکرگزار و قدرشناس هستند و کجای دنیا شما سراغ دارید که برای یک سرباز وفادار وطن مردم اینچنین به صحنه و خیابان‌ها بیایند.

رئیس جمهور افزود: به نظر من روز‌های تاریخی ماندگاری در تاریخ ایران اسلامی شد و بعد هم روز ۲۲ بهمن که مردم به صحنه آمدند و همه جا راهپیمایی کردند.

رفع مشکلات اقتصادی در گرو هماهنگی مجلس و دولت است

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت نقش مجلس در رفع مشکلات و همچنین نقش رای مردم بر تشکیل مجلس قوی اظهار داشت: رفع مشکلات اقتصادی در گرو هماهنگی مجلس و دولت است.

حسن روحانی رئیس جمهور در ادامه سخنانش در جلسه هیات دولت با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: من امسال حضور مردم را پرجمعیت تر، با انگیزه‌تر و پرشکوه‌تر دیدم؛ خیلی مهم است که پس از گذشت ۴۱ سال از انقلاب همان شور و علاقه در مردم وجود داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به روز دیگری که مردم باید در آن افتخار بیافرینند گفت: این روز ۲ اسفند و پای صندوق‌های رای است؛ ما پای صندوق می‌رویم تا بهترین را برگزینیم. مجلس شورای اسلامی جایی است که قوانین ما را بررسی و تصویب می‌کند؛ به وزرای ما آن جا رای داده می‌شود و آن‌ها بر دستگاه اجرایی نظارت دارند.

وی با بیان اینکه اختیارات مجلس در کشور‌های مختلف متفاوت است، گفت: مجلس شورای اسلامی در ایران قدرتمند است و یکی از دلایل این مساله آن است که از ابتدا امام (ره) به مجلس عنایت خاصی داشت.

روحانی ادامه داد: همیشه هم کلمات امام (ره) را درباره مجلس و نمایندگان آن با عظمت می‌بینیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مجلس در سرنوشت ما بسیار مهم است، اظهار داشت: نباید کسی بگوید، چون هم حزبی یا دوست من صلاحیتش تایید نشده، مهم نیست چه مجلسی تشکیل می‌شود.

وی افزود: مجلس می‌خواهد برای ما قوانینی تصویب کند که ممکن است یک قرن ماندگار باشد، اگر مجلس یازدهم قانونی را تصویب کند به راحتی نمی‌توان آن را در مجلس دوازدهم تغییر داد.

روحانی با اشاره به شرایط کشور و تحریم‌های استکبار جهانی، تاکید کرد: ما باید تحریم را بشکنیم و زندگی مردم را تسهیل کنیم، این‌ها باید در کنار هم اتفاق بیافتد، چرا که نه دولت نه قوه قضائیه نمی‌توانند به تنهایی این مشکلات را حل کند. اگر بناست تحریم برداشته شود، تولید افزوده شود و در بسیاری از زمینه خودکفا شویم، راهش هماهنگی دولت و مجلس با هم است.

وی همچنین تاکید کرد: دولت برای رفع مشکلات هم باید با مجلس فعلی یعنی مجلس یازدهم، هم با مجلس دوازدهم همکاری داشته باشد، مثلا اگر می‌خواهیم تولید را رونق بدهیم، این قانون می‌خواهد و تصویب قانون با مجلس است.

مبارزه با فساد و رانت تنها هدف یک جامعه پاک است

رئیس جمهور با اشاره به تقدیم لوایح مهمی به مجلس در زمینه مبارزه با فساد و رانت تاکید کرد: تنها هدف یک جامعه پاک و طیبه، مبارزه با فساد و رانت است.

حسن روحانی در ادامه سخنانش در جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به تولید تحرکت ببخشیم، اظهار داشت: باید موانع را از سر راه برداریم و در برخی از مکان‌ها و جا‌ها نیاز به قانون داریم.

رئیس جمهور افزود: اگر می‌خواهیم در مسیر تولید و شرکت‌های دانش بنیان در زمینه علم و دانش ادعا کنیم، همه باید با هم و در کنار هم باشیم.

روحانی گفت: گاهی می‌خواهیم یک جا منطقه آزاد و جای دیگر منطقه صنعتی و به عبارتی جایی استانی اضافه و کم شود، همه این‌ها همکاری دولت و مجلس را می‌طلبد، بدون هماهنگی نمی‌شود این کار را انجام داد.

رئیس جمهور تاکید کرد: در همه امور مجلس حق قانونگذاری و حق اظهار نظر دارد و باید در کنار هم بتوانیم مسائل را حل کنیم.
آقای روحانی افزود: برخی از مسائلی که امروز در جامعه ما وجود دارد، مثل رانت و فساد که مردم ما بسیار نگران هستند و حق با آنهاست، انقلاب اسلامی برای آن است که مردم عدالت و اخلاق را مشاهده کنند، پایان همه چیز اخلاق است.

رئیس جمهور گفت: قیام، نهضت، انقلاب، جهاد، کوشش و میدان جنگ در نهایت به اخلاق می‌رسد، اگر اخلاق درست باشد همه چیز درست خواهد شد.

روحانی افزود: پیغمبر به افرادی که از میدان جنگ سخت برگشته بود، فرمود: شما از جهاد اصغر برگشته اید این جهاد مهمی که باقیمانده است میدان جنگ نیست، آن جهاد اکبر است و همان اخلاق حسنه است یعنی مبارزه با هوای نفس و آن هدف نهایی ما است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر هدف ما یک جامعه پاک و طیبه است، گفت: راه آن این است که با فساد، رانت و همه مشکلات بجنگیم و مبارزه کنیم، چگونه امکان پذیر است؟.

روحانی افزود: نه دولت، نه قوه قضائیه به تنهایی نمی‌تواند این موارد را از بین ببرد با همکاری با یکدیگر می‌توانیم موفق شویم.

رئیس جمهور گفت: دولت لوایح مهمی را تقدیم مجلس کرد هم در زمینه شفافیت و مبارزه با فساد و هم تعارض منافع باید بنشینیم و این لوایح را تصویب کنیم ممکن است برخی از آن در مجلس فعلی تصویب شود و برخی به مجلس بعدی موکول شود همه با هم در این زمینه تلاش کنیم و این برای ما مهم است.

روحانی افزود: مسئله حصر ایران، موضوع بعدی است و آن شکستن تحریم می‌باشد، تحریم یک عمل تروریستی علیه ملت ایران بوده و کسی نمی‌تواند بگوید تحریم هیچ اثری ندارد، دولت باید قوی باشد، این به معنای حمایت امریکا می‌باشد.

رئیس جمهور گفت: اگر می‌گوییم تحریم اثر ندارد، یعنی دارد از آمریکا حمایت می‌کند و آمریکا کار خطا و اشتباهی نکرده است ما باید کار کنیم، این حرف هم دروغ است، هم خلاف واقعیت است و حمایت از آمریکاست.

روحانی با بیان اینکه تا زمانی که درد را نشناسیم نمی‌توانیم آن را درمان کنیم افزود: اگر فردی به طور مثال دستش درد می‌کند به درمان پای آن بپردازیم، دست که خوب نمی‌شود، باید بشناسیم که درد کجاست و همان جا به دنبال درد برویم و آن را درمان کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: تحریم آمریکا علیه ملت ایران یک اقدام تروریستی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید