پیس بینی وضعیت آب و هوا (98/11/30)/ بارش برف و باران تا پایان این هفته در بیشتر نقاط کشور


پیس بینی وضعیت آب و هوا (98/11/30)/ بارش برف و باران تا پایان این هفته در بیشتر نقاط کشور
کارشناس سازمان هواشناسی ذکر کرد:طبق تحلیل نقشه های هواشناسی بارش برف و باران تا پایان این هفته در اکثر نقاط کشور ادامه دارد و روز شنبه ۳ اسفند ماه سامانه بارشی جدید از سمت غرب وارد کشور می شود که این مناطق را تحت تاثیر بارش پراکنده قرار خواهد داد.

فریبا گودرزی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا ادامه داد:امروز( ۳۰ بهمن) با فعالیت سامانه بارش زا شمال غرب، غرب، جنوب غرب کشور و دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی بارش برف و باران خواهند داشت.

وی اظهارداشت:در برخی منطقه های جنوب غرب بارش بصورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و در نوار مرزی آن با احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود، همچنین برای دامنه های جنوبی البرز مرکزی در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش خفیف و پراکنده باران انتظار می رود.

وی خاطر نشان کرد :روز پنج شنبه با تقویت سامانه بارشی گستره فعالیت آن نیمه غربی کشور، دامنه و ارتفاعات زاگرس، بخش هایی از مرکز کشور، دامنه و ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر به تدریج بخش هایی از شمال شرق کشور را فرا می گیرد، همچنین از بعدازظهر پنج شنبه تا روز جمعه در مناطق شرق و جنوب شرق کشور گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

گودرزی ذکر کرد:شدت بارندگی روز پنج شنبه در بخش هایی از لرستان، ارتفاعات استان های البرز، تهران، قزوین، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، غرب استان مرکزی، همدان و زنجان به صورت باران و برف و در بعضی مناطق استان های خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بارش به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد:در این روز دمای هوا در جنوب غرب، غرب و بخش هایی از جنوب کشور به طور متوسط ۵ تا ۸ درجه کاهش می یابد، جمعه با تضعیف این سامانه فعالیت بارشی آن محدود به دامنه های البرز شرقی و شمال شرق کشور خواهد شد.

وی عنوان کرد :شنبه در بیشتر منطقه های کشور جوی نسبتا آرام حاکم خواهد بود و از بعدازظهر شنبه سامانه بارشی جدید از سمت غرب وارد کشور می شود و در روز یک شنبه نیز در مناطق شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده انتظار می رود.

به گفته وی پنج شنبه شمال و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

بارش خفیف در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی گفت:امروز تهران نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعضی ساعتهای ابری با احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش بینی شده است همچنین شب ابری و بارش خفیف باران و گاهی وزش نیز رخ خواهد داد، کمینه دمای امروز صبح تهران ۶ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۴ درجه بالای صفر می رسد.

گودرزی ذکر کرد:زنجان با دمای ۷ درجه زیر صفر، اردبیل ۵ درجه زیر صفر، بندرعباس و بوشهر ۲۸ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !