بارش‌های اسفند استان سمنان در حد عادی پیش‌بینی می‌شود


بارش‌های اسفند استان سمنان در حد عادی پیش‌بینی می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، میزان متوسط بارش باران در این استان در اسفند 98 در حد عادی پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش‌ها در اسفند امسال برای استان سمنان در ارتفاعات به صورت برف و در پایین دست نیز به صورت باران پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: میانگین بارش‌ها از ابتدای مهر تا بیست و نهم بهمن ۹۸ در استان سمنان ۵۰ میلیمتر بود که نسبت به بلند مدت مشابه ۱.۶ درصد کاهش داشت.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: بارندگی‌ها در این مدت ۴۵.۴ درصد از بارش آبی استان را تامین کرد.

وی خاطرنشان کرد: میانگین بارندگی استان سمنان در سال زراعی جاری در مقایسه با سال زراعی گذشته که ۷۴.۲ میلیمتر بود، کاهش ۳۲.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مصطفوی تصریح کرد: متوسط بارندگی در بلند مدت در دوره یادشده این استان، ۵۰.۸ میلیمتر بود که با میانگین بارندگی سال زراعی امسال تفاوت هشت دهم میلیمتری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تصریح کرد: بارش‌ها در شهرستان گرمسار و مهدیشهر از ابتدای مهر تا بیست و نهم بهمن امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

متوسط بارندگی استان سمنان در بلند مدت ۱۲۰ میلی متر عنوان می شود که در سال زراعی ۹۷-۹۶ به ۱۰۷.۹ میلی متر کاهش یافت.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس