اصرار به قصاص چشم برای انتقام جویی


اصرار به قصاص چشم برای انتقام جویی

مرد جوان که در درگیری خیابانی چشم راستش نابینا شده دیروز در دادگاه درخواست قصاص چشم را مطرح کرد.

به گزارش مشرق، رسیدگی به این پرونده از فروردین سال ۹۷ به دنبال وقوع درگیری در یکی از خیابان‌های غرب تهران آغاز شد. شواهد نشان می‌داد درگیری دو مرد جوان به زد و خورد کشیده و بهزاد ۳۷ ساله که از ناحیه چشم آسیب دیده به بیمارستان منتقل شده است. پلیس به تحقیق پرداخت و دریافت راننده پرایدی که با بهزاد درگیر شده بود از محل گریخته است. بهزاد تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما بینایی چشم راستش را به خاطر شدت جراحت از دست داد و از راننده فراری پراید شکایت کرد.

بیشتر بخوانید:

قتل مرد ۳ زنه در کینه خانم همسایه!

جنایت برای «پاکوتاه»! +عکس

ردیابی متهم فراری
تحقیقات پلیس برای ردیابی متهم فراری آغاز شده بود که مأموران با استعلام شماره پلاک پراید وی، فرهاد ۳۰ ساله را ردیابی و بازداشت کردند. وی به درگیری با بهزاد اعتراف کرد و گفت: بهزاد از باک ماشینم بنزین می‌کشید که سر رسیدم و با او درگیر شدم. او می‌خواست فرار کند که راهش را بستم و در آن درگیری با مشت به صورتش زدم که ناخواسته شیشه عینک او شکست و موجب کوری چشمش شد. من همان موقع از ترسم فرار کردم تا این که یک روز بعد از طریق شماره پلاک خودرویم دستگیر شدم. با اعتراف‌های این متهم، وی دیروز در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

درخواست قصاص چشم
در ابتدای جلسه، شاکی در جایگاه ویژه ایستاد و درخواست قصاص چشم را مطرح کرد. وی گفت: وقتی درگیری میان من و فرهاد بالا گرفت، او با مشت به صورتم کوبید و باعث شد عینک روی صورتم بشکند و شیشه آن داخل چشمم برود و موجب نابینایی من شود. او از قصد شیشه عینک را روی صورتم شکست تا به من آسیب جدی وارد کند. به همین دلیل برای او قصاص چشم می‌خواهم.

بی گناهم
سپس متهم که با قرار وثیقه آزاد بود روبه روی قضات ایستاد و گفت: من خودرویم را در خیابان پارک کرده بودم، وقتی چند ساعت بعد سراغ آن رفتم متوجه شدم بهزاد در حال بنزین کشیدن از باک خودرویم است. زن و بچه او هم در گوشه‌ای نظاره گر بودند. من به بهزاد اعتراض کردم که با هم درگیر شدیم. وقتی درگیری میان ما بالا گرفت، همسر و فرزند بهزاد می‌خواستند هر طور شده او را فراری دهند. من سد راه بهزاد شدم و با او کتک کاری کردم و همان موقع با پلیس تماس گرفتم، اما بهزاد می‌خواست قبل از رسیدن پلیس فرار کند. به همین دلیل همسر و فرزند او دعوای صوری راه انداختند تا به دروغ به پلیس بگویند من او را کتک زده ام. وی ادامه داد: همسر و پسر بهزاد خودشان با مشت به صورت او ضربه زدند و موجب کوری چشم او شدند. این متهم همچنین ادعایی تازه را مطرح کرد و گفت:من بعد از این ماجرا تحقیق کردم و متوجه شدم بهزاد کم بینا بوده و چشم راست او ۹۵ درصد بینایی نداشته است.

پرونده در پزشکی قانونی
با طرح این ادعا، قضات پرونده را به پزشکی قانونی فرستادند تا کارشناسان درباره ادعای متهم و سوالات قضات دادگاه اظهار نظر کنند. کارشناسان پزشکی قانونی قرار است در گزارش اعلام کنند شاکی مشکل بینایی داشته یا نه؟! همچنین امکان قصاص چشم ممکن است یا نه و آیا شکسته شدن شیشه عینک شاکی موجب کوری چشم بهزاد شده یا نه؟ بنا به این گزارش؛ بعد از اظهار نظر دقیق کارشناسان پزشکی قانونی، قضات برای این پرونده حکم صادر می‌کنند.

منبع: روزنامه خراسان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها