احتمال کولاک و بهمن در سه مسیر ارتباطی زنجان وجود دارد


احتمال کولاک و بهمن در سه مسیر ارتباطی زنجان وجود دارد

زنجان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: با نفوذ سامانه بارشی و بارش برف، اختلال در تردد در محورهای کوهستانی، وقوع کولاک و احتمال رخداد بهمن در مسیرهای تهم- چورزق، دندی- تخت سلیمان و گردنه خانچای در شهرستان طارم، پیش بینی می‌شود.

رسول همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی که اواخر وقت امروز /چهارشنبه/ تا اواخر وقت فردا /پنجشنبه یکم اسفند ماه/ در استان فعال خواهد بود و شاهد ریزش برف و باران و وقوع کولاک در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و برفگیر خواهیم شد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود با تقویت سامانه بارشی، عمده بارندگی‌ها در این استان، پنجشنبه اتفاق بیفتد و دمای هوا نیز امروز /چهارشنبه/ افزایش خواهد یابد و به همین علت بارش‌های موج دوم در برخی مناطق به صورت باران خواهد بود.

همتی تصریح کرد: این سامانه بارشی، اغلب مناطق به ویژه نیمه شرقی استان زنجان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و توصیه می شود هموطنان از سفرهای غیرضروری برون شهری به ویژه مناطق کوهستانی و برفگیر، خودداری کنند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی نفوذ کرده به منطقه و این استان، روز جمعه از استان خارج خواهد شد اما در این روز وزش باد را شاهد خواهیم بود.

حسین سلطانی به میزان دمای مراکز شهری این استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده میزان دما در ابهر ۸-، زنجان ۷-، خدابنده ۶-، خرمدره ۲- ماهنشان ۱- و آببر مرکز شهرستان طارم نیز ۲+ درجه سانتیگراد گزارش شد.

سلطانی، دمای فعلی شهر زنجان را ۳- درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر محسوسی نداشته است.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها