79 شرکت دانش بنیان در قم فعال است


79 شرکت دانش بنیان در قم فعال است

قم-ایرنا- رییس پارک علم و فناوری قم با اشاره به روند توسعه شرکت های دانش بنیان در استان گفت: 79 شرکت دانش بنیان در سطح استان قم فعال است.

سید حسین اخوان علوی شامگاه سه‌شنبه در آیین اختتامیه اولین جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری در تالار مرکزی شهر بیان کرد: همچنین ۱۶۵ واحد فناور در مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان فعال بوده و بیش از ۲ هزار تن در این شرکت ها اشتغال دارند.

وی وضعیت قم در توسعه شرکت های دانش بنیان را مطلوب ارزیابی کرد و اضافه کرد: قم از نظر تعداد فعالیت شرکت های دانش بنیان در رتبه هشتم کشور قرار دارد.

اخوان علوی افزود: شرکت‌های دانش بنیان قم سال گذشته بیش از یک میلیون صادرات داشته اند و زمینه برای افزایش صادرات کاملا فراهم است.

وی تصریح کرد: حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان و مبتنی بر فناوری برای آینده اقتصادی و پیشرفت کشور اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: برای حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان باید زیست بوم فعالیت شرکت های دانش بنیان ایجاد شود و فرهنگ سازی لازم نیز برای کنشگری تمام کنشگران فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تقویت شرکت های دانش بنیان مبتنی بر فناوری باید فرهنگ را در خدمت فرهنگ قرار دهیم که حمایت از تولیدات رسانه ای و تولید فیلم کوتاه و مستند در این زمینه از اهمیت ویژه‌تری برخودار است.

۱۶۳ اثر به نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری قم ارسال شد

دبیر نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری قم نیز بیان داشت: ۱۶۳ اثر در مجموع به دبیرخانه نخستین جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری استان قم ارسال شد.

حمید رضا شوشتری ابراز کرد: از این بین ۲۱ اثر پس از داوری به بخش نهایی راه یافتند و برگزیدگان در ۵ بخش رپرتاژ آگهی، کلیپ‎، انیمیشن، موشن گرافیک، بخش های جنبی آماتور و حرفه ای و بخش موبایلی و بخش ویژه شامل شهدای فناوری و وقف تجلیل می شوند.


وی اضافه کرد: این جشنواره به عنوان تجربه نخست در نوع خود و در سطح استانی برگزار می شود، اما استقبال غیر منتظره ای انجام گرفت.


وی اظهار داشت: تقویت فیلم سازی در حوزه فن آوری، حمایت مادی و معنوی از هنرمندان عرصه فناوری، ارتقای آموزش، تحلیل، تبیین و روش های ساخت انواع فیلم های مستند و غیر مستند برای معرفی و شناسایی نخبگان و صاحبان ایده های جدید، کمک به فرایند تجاری سازی ایده و محصولات دانش بنیان، از جمله اهداف این جشنواره است..

شوشتری با تاکید بر ظرفیت های ملی در تولید فیلم کوتاه نوآوری، اظهار کرد: این جشنواره از سال آینده به صورت ملی برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر