دولت آمریکا به تغییر روایت خود درباره ترور سردار سلیمانی ادامه می‌دهد


دولت آمریکا به تغییر روایت خود درباره ترور سردار سلیمانی ادامه می‌دهد

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا توجیه رئیس‌جمهور این کشور برای ترور سردار سلیمانی را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود، توجیه ترامپ برای ترور سرار سلیمانی را رد کرد.

در این پیام توییتری آمده است: «تهدید فوری و ویژه علیه نیرو‌ها و یا دیگر پرسنل آمریکایی که ضرورتی برای کشتن (شهادت) سردار سلیمانی باشد، وجود نداشت.»

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه ضمن تاکید بر این موضوع که دولت آمریکا به تغییر روایت خود در این خصوص ادامه می‌دهد، نوشت: «منتظر جلسه استماع علنی "مایک پمپئو" در برابر کمیته روابط خارجی و مردم آمریکا در روز ۲۸ فوریه (۹ اسفند) هستیم.»

دولت آمریکا به تغییر روایت خود درباره ترور سردار سلیمانی ادامه می‌دهد

هفته گذشته «الیوت انگل»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که کاخ سفید گزارش رسمی خود درباره ترور سردار سلیمانی را به مجلس نمایندگان تحویل داده است.

الیوت انگل در بیانیه خود گفت: این گزارش رسمی، مستقیما با ادعا‌های رئیس‌جمهور مبنی بر انجام حمله با هدف جلوگیری از حمله قریب‌الوقوع به نیرو‌ها و سفارت‌های آمریکا، تناقض دارد.

اواخر ماه ژانویه (بهمن ماه) نیز رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا از موافقت مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور برای حضور در جلسه‌ای علنی در مجلس نمایندگان برای توضیح درباره سیاست‌های آمریکا در قبال ایران و عراق خبر داده و اعلام کرد با پمپئو صحبت کرده و او قبول کرده است در جلسه‌ای جدای از جلسه استماع سالانه بودجه شرکت کند.

بیشتر بخوانید:

پمپئو درباره سیاست‌های آمریکا در قبال ایران در کنگره توضیح می‌دهد گزارش کاخ سفید به کنگره درباره ترور سردار سلیمانی / توجیه ترامپ نادرست و پوچ است

آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله معاون معاون الحشد الشعبی عراق را به شهادت رساند.

دولت آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس