تاکید روسیه بر ادامه همکاری با ونزوئلا، سوریه و ایران


تاکید روسیه بر ادامه همکاری با ونزوئلا، سوریه و ایران

روسیه اعلام کرد، تحریم ها بر همکاری ما با مقامات قانونی در ونزوئلا، سوریه و ایران تاثیری نخواهد داشت.

تاکید روسیه بر ادامه همکاری با ونزوئلا، سوریه و ایرانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: "تحریم ها بر همکاری ما با مقامات قانونی در ونزوئلا ، سوریه و ایران تاثیری نخواهد داشت.
"آمریکا روز سه شنبه محدودیت‌های مالی علیه ونزوئلا را تشدید کرد و یکی از شرکت‌های فرعی شرکت نفت روسی "روسنفت" را که به ادعای دولت ترامپ، طناب نجاتی برای دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا فراهم می‌کرد، در فهرست سیاه خود قرار داد.این اقدام موجب افزایش فشار بر روسیه می‌شود، که آمریکا آن را یکی از حامیان دولت مادورو می‌داند. دولت ترامپ این شرکت فرعی را که «روسنفت تردینگ اس ای» (Rosneft Trading SA) نام دارد، به تقویت بخش نفتی ونزوئلا و دور زدن فعالانه تحریم‌های آمریکا متهم کرده است.این تحریم‌ها را وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد.
همچنین بر اساس اخطاری که در وب سایت این وزارت خانه منتشر شده است، آمریکا یک مجوز عمومی صادر کرد، که به شرکت‌های دیگر اجازه می‌دهد، طی ۹۰ روز معاملات خود را با این شرکت خاتمه دهند.به موجب این اقدام، هرگونه دارایی‌های در اختیار آمریکا از واحد تجاری شرکت نفت روسیه که در ژنو مستقر است و نیز دیدیه کاسیمیرو رئیس هیات مدیره و رئیس این شرکت مسدود می‌شوند.
استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا، در بیانیه‌ای گفت: «روسنفت تردینگ اس‌ای و رئیس آن دلال فروش و حمل و نقل نفت خام ونزوئلا بودند. آمریکا مصمم است مانع از سرقت دارایی‌های نفتی ونزوئلا توسط رژیم فاسد مادورو شود.»یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: اجازه نهایی تصمیم به تحریم این شرکت توسط ترامپ صادر شده و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز این مساله را با سرگئی لاوروف همتای روس خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان مطرح کرده است.
این مقام دولت آمریکا گفت: «این واکنشی به نقش محوری و روزافزون روسنفت در امور ونزوئلا، خصوصا در طول سال گذشته است.»آمریکا همچنین بر درخواست خود از همه شرکت‌ها در جهان برای توقف داد و ستد با دولت مادورو تاکید کرده و گفته است: اقدام روز سه شنبه بخشی از یک کارزار گسترده‌تر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل