نظارتهای بهداشتی دامپزشکی خراسان رضوی در تعطیلات نوروزی تشدید می‌شود


نظارتهای بهداشتی دامپزشکی خراسان رضوی در تعطیلات نوروزی تشدید می‌شود

مشهد- ایرنا- نظارت‌های دامپزشکی خراسان رضوی بر تولید و عرضه بهداشتی فراوده‌های خام دامی همزمان با تعطیلات نوروزی در این استان تشدید می‌شود.

دامپزشکی خراسان رضوی روز سه‌شنبه به نقل از مدیر کل این نهاد گزارش داد: تمامی گروه‌های نظارتی این اداره کل در ایام اجرای طرح از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه سال جدید در آماده باش کامل بوده و بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت خواهند داشت.
دکتر احمد شریعتی افزود: کشتارگاههای دام و طیور استان خراسان رضوی طی این مدت به صورت کشیک تحت نظارت دامپزشکی خراسان رضوی محصولات خود را تولید و روانه بازار خواهند کرد.
وی اضافه کرد: همراه با گروه‌های نظارت دامپزشکی، دفتر نمایندگی ولی فقیه نیز در این ایام فعال بوده و بر عرضه انواع آبزیان از جمله ماهی قرمز نیز نظارت خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در قالب نظارت‌های دامپزشکی در طرح نوروزی سال گذشته، بیش از ۳۶ تن فرآورده خام دامی ضبط و ۱۳ تن از این فرآورده‌ها نیز معدوم شد.

سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در خراسان رضوی تولید می‌شود.

خراسان رضوی ۷.۵ میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز و افزون بر ۳۲۰ هزار راس دام سنگین مولد و غیرمولد در اختیار دارد و این استان سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول در حوزه دام و طیور تولید می‌کند.

خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز و سفید رتبه‌های اول و سوم کشور را به خود اختصاص داده است و در تولید تخم‌مرغ نیز رتبه نخست کشور را داراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها