هر شعبه اخذ رای در خراسان جنوبی یک بازرس دارد


هر شعبه اخذ رای در خراسان جنوبی یک بازرس دارد

بیرجند - ایرنا - رییس هیات بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: هیات بازرسی برای کمک به بخش‌های اجرایی در هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات دوم اسفند، برای هر شعبه یک بازرس تعیین کرده است.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد حسینی در نشست عوامل اجرایی و نظارتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که با حضور استاندار برگزار شد افزود: در راستای اجرای ماده ۲۵ قانون انتخابات، هیات بازرسی همزمان با شکل‌گیری ستاد انتخابات، تشکیل شد و تمام همت و تلاش هیات بازرسی برای برگزاری انتخابات سالم است.

وی گفت: ایجاد هیات‌های بازرسی در حوزه‌های انتخابیه، ارسال آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و آموزش همه عوامل از جمله اقدامات هیات بازرسی طی این مدت بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در هیات بازرسی انتخابات استان گفت: در راستای آماده‌سازی بازرسان، حدود هزار و ۴۰۰ نفر ساعت آموزش، برای عوامل بازرسی در نظر گرفته شده و اهم تخلفات و مواد قانونی مورد نیاز به صورت مکتوب در اختیار بازرسان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طی دو ماه گذشته، تمامی اخبار و رویدادهای انتخاباتی توسط هیات‌های شهرستانی مستندسازی شده و ضمن ثبت در سامانه جامع انتخابات، در جلسات هیات استان نیز بررسی شده است.

حسینی گفت: به منظور نظارت بر عملکرد عوامل بازرسی انتخابات در شهرستان‌ها، برای هر شهرستان یک بازرس ویژه تعیین شده که در روز اخذ رای به شهرستان مربوطه اعزام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای بهبود نظارت بر حسن جریان انتخابات، دبیرخانه هیات بازرسی انتخابات استان،آیین‌نامه‌ها و تذکرات اجرایی را به هیات‌های شهرستانی و فرمانداران ابلاغ کرده است.

رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان در بخش دیگری از سخنانش از نظارت این حوزه بر فضای مجازی خبر داد و گفت: مهمترین هدف هیات در این خصوص، جلوگیری از تخلفات احتمالی در فضای مجازی است.

وی با تاکید بر وظایف هیات بازرسی در زمان تبلیغات گفت: ابلاغ ممنوعیت فعالیت تشکل‌های مردم نهاد به منظور له یا علیه افراد سیاسی، دقت در عدم به‌کارگیری اتباع خارجی در ستادها، احصا و ابلاغ عناوین مجاز و غیرمجاز تبلیغات از اقدامات انجام شده است.

حسینی با اشاره به اینکه موضوع تغییر تقسیمات کشوری در برخی مناطق از خواسته‌های مردم استان است ادامه داد: یکی از موضوعاتی که مورد تأکید قرار گرفت این بود که نامزدهای انتخاباتی از این خواسته به نفع خود بهره‌برداری نکنند.

وی گفت: همواره تاکید هیات بازرسی بر این بوده که نامزدها از دادن قول‌هایی که قابلیت اجرا ندارند، بپرهیزند و با وعده‌های انجام نشدنی، باعث تضعیف اعتماد مردم به نظام نشوند.

تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور از ساعت صفر بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن آغاز شد که مهلت تبلیغات برابر قانون یک هفته است و ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای پایان می‌یابد.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان دایر می‌شود که ۷۱ شعبه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

این استان چهار کرسی در مجلس یازدهم دارد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!