پیگیری برنامه نامزدها در فضای آرام و روشن حق مردم است


پیگیری برنامه نامزدها در فضای آرام و روشن حق مردم است

بیرجند - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: حق مردم این است که در فضای آرام و روشن برنامه‌ نامزدهای انتخابات را دنبال کنند و اگر عده‌ای سیاه‌نمایی و کم‌لطفی می‌کنند باید برخورد قانونی شود.

ناصر خوش خبر شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری افزود: روزهای گذشته برخی سایت‌ها و کانال‌های بی نام و نشان اقداماتی را انجام داده‌اند که این اقدامات جانبدارانه را باید مدیریت کنیم و مردم نمی‌توانند بپذیرند.

وی گفت: با توجه به اهمیت مشارکت حداکثری با کانال‌های مجازی بی‌هویت و تخریب‌کننده انتخابات با جدیت برخورد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: التهاب جامعه توسط هر کسی انجام شود، خیانت است و اگر عده‌ای تخریب کنند و کسی سراغ آنها نرود، جای سوال دارد.

وی ادامه داد: عده‌ای در این فضا می‌گویند دولت را تخریب کنیم تا برنده شویم اما مسلم است که باید از کلیدواژه‌هایی که ما را دو طیف می‌کند، جلوگیری کنیم، همه با هر سلیقه و گرایشی باید دست در دست هم دهیم و کنار هم باشیم زیرا سیاست دشمن این است که ما را از جمع متفرق کند.

خوش خبر تاکید کرد: رسانه‌ها با هر نگاه و نگرش اجازه ندهند برخی سایت‌ها و کانال‌های بی‌هویت اقدامات قانونی آنها را در اغناسازی افکار عمومی از بین ببرند.

انتقاد باید با نام و نشان باشد

وی گفت: هیچ تقابلی با انتقاد وجود ندارد اما باید انتقادها با نام و نشان باشد و فردی که انتقاد می‌کند مشخص باشد زیرا غیر از این کاملا مخرب است.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی افزود: توجه به اینکه اخلاق و حفظ حرمت افراد از ویژگی‌های نظام اسلامی است ولی متاسفانه اخیرا شاهد تخریب‌های بی‌اساس در برخی کانال‌های بی‌هویت هستیم؛ کانال‌هایی که برای رسیدن به منافع فردی خدا را فراموش و منافع خود را با تخریب دیگران دنبال می‌کنند.

وی اظهار داشت: کاربران این کانال‌ها اخلاق در گفتار و بیان ندارند که از مردم می‌خواهیم به کانال‌های بی نام و نشان از حق و عدالت توجه نکنند.

خوش خبر گفت: کانال‌های بدون مجوز جز ترویج ناامیدی چیزی برای گفتن ندارند و تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا اجازه تخریب اعتماد عمومی را ندهیم و در چارچوب قانون برخورد خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: این کانال‌ها در ترویج فضای دودلی و ابهام ناجوانمردانه کار می‌کنند که توهین به نظام و جامعه است.

معان استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مردم به انتخابات ایمان و باور دارند و از آنجا که خراسان جنوبی از نظر تقویم امنیتی استان سفید است باید قدرشناس نیروهای امنیتی باشیم.

وی گفت: شرایط فعلی جامعه را باید درک کنیم و در راستای تعامل و همبستگی گام برداریم که همه مردم با آسایش خاطر پای صندوق‌های رای بیایند و پشت سر حضور مردم توفیقات و همه ویژگی‌های خوب رقم می‌خورد.

خوش خبر افزود: در شرایط فعلی کشور همه نگاه‌ها به انتخابات به عنوان یک امر اجتماعی است که هرچه بهتر و باشکوه‌تر انجام شود، موجبات ثبات سیاسی کشور و تضمین کننده امنیت و بستر نقش‌آفرینی مردم برای تحقق حقوق شهروندان خواهد بود.

وی گفت: آنچه در فرآیند انتخابات همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده، قانون و عمل به آن است و رعایت قانون و عمل به آن از سوی همه کنشگران عرصه انتخابات ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که اگر توجه نشود اقدام همه فعالان این بخش را زیر سوال می‌برد.

رعایت قانون لازمه سلامت و امنیت انتخابات است

وی یادآور شد: اگر بخواهیم سلامت و امنیت انتخابات را شاهد باشیم و امیدواری و نشاط را به جامعه هدیه کنیم باید قانون را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی انتخابات هستیم گفت: آنچه انتظار داریم قانون‌مداری از سوی نامزدها و طرفداران آنها و پرهیز از هر عملی است که موجب تشویش اذهان عمومی شود.

وی بیان کرد: کاندیداها و طرفداران و همه عوامل اجرایی، بازرسی و مسئولان امنیتی با توجه به قانون، برنامه و کارها را با حساسیت دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره در توصیف فضای مطلوب انتخاباتی به پرشور بودن و زنده بودن و با نشاط بودن همراه با آرامش و ثبات تاکید می‌کنند که آرامش فضای انتخابات مسیر انتخابات را هم تضمین می‌کند.

خوش خبر گفت: دشمن همواره به دنبال بی‌ثباتی بوده و فضای جامعه را به سمت فضای بی‌ثبات سوق می‌دهد چون اهداف دشمن در چنین فضاهایی به بار می‌نشیند پس نیازمندیم که به قانون تمکین کنیم.

وی تاکید کرد: مشارکت حداکثری در صدر همه موازین است و همه کسانی که در این عرصه فعالیت دارند با جدیت و آگاهانه وارد شدند که امیدواریم نامزدها و طرفداران آنها به سمت معرفی داشته‌ها و واقعیت‌هایی که منطبق به جایگاه و اختیارات آنها است وارد عمل شوند.

نامزدها شرایط کشور و مردم را مدنظر قرار دهند

خوش خبر افزود: شیرینی و طراوت انتخابات زمانی به کام مردم می‌نشیند که نامزدها فقط خودشان را نبینند بلکه شرایط کشور و مردم را مدنظر قرار دهند و تلاش داریم با تنویر افکار عمومی و شناخت هرچه بیشتر برای جامعه شرایطی را فراهم کنیم که در آن نامزدها برنامه‌های مدون را در مسیر درست معرفی کنند و مردم با درک درستی که از برنامه‌ها به دست می‌آورند مسیر را انتخاب کنند.

وی گفت: خراسان جنوبی همیشه جزو پنج استان اول کشور در ۱۳ سال گذشته از حیث مشارکت بوده و مردم با اعتماد حضور داشتند که یک ویژگی پسندیده برای مردم استان است.

وی افزود: بعضی خواسته‌هایی که در پوشش مناظره شکل می‌گیرد منع قانونی دارد اما در استان مناظره‌هایی که مغایر با فصل ۶ تبلیغات نبوده، تاکنون انجام شده است و امیدواریم کسانی که دغدغه مشارکت دارند در وهله اول نگاه به قانون داشته باشند.

رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار داشت: بعضی از سازمان‌ها برنامه‌هایی را در راستای تقویت مشارکت حداکثری دارند که تلاش قابل تقدیر است اما نباید برای یک برنامه، خلاف قانون عمل کنیم.

وی یادآور شد: همه نامزدها در نگاه جریان انتخابات مساوی هستند و باید از شرایط مساوی برای تبلیغ در چارچوب قانون برخوردار شوند.

خوش خبر تاکید کرد: اصل بی‌طرفی در انتخابات باید نصب‌العین دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد و بر محور قانون حرکت کنیم که در تحقق این موضوع سلامت، مشارکت، رقابت سالم و اعتماد اجتماعی شکل خواهد گرفت.

وی گفت: ۷۰ نامزد پس از مجوز تغییر حوزه‌های انتخابیه که چهار نفر به تعداد نامزدها اضافه شد در خراسان جنوبی تایید صلاحیت شدگان نهایی هستند که از این تعداد ۶۵ مرد و بقیه زن بودند.

انصراف ۱۰ نامزد در چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی

وی افزود: همچنین در روزهای اخیر ۱۰ نامزد در چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی انصراف دادند که در حال حاضر ۶۰ نامزد شامل ۵۵ مرد و پنج زن در رقابت‌های انتخاباتی استان حضور دارند و بیشترین انصراف‌ها در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: در اجرای ماده ۵۹ قانون انتخابات نامزدها نمی‌توانند از امکانات دستگاه‌های دولتی برای تبلیغات استفاده کنند.

وی گفت: در مکاتبه‌ای که امروز با هیات نظارت انجام شد تاکید بر قانون شفافیت مالی و ماده ۵۹ قانون انتخابات بود.

وی در ارتباط با برگزاری مناظره‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها توضیح داد: فعالیت‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها برعهده هیات نظارت درون بخشی دانشگاه‌ها است اما از آنجا که دانشگاه‌ها جزو اماکن دولتی محسب می‌شوند اجازه برگزاری مناظره و ورود نامزدها در دانشگاه طبق قانون وجود ندارد.

خوش خبر افزود: دانشگاه‌ها می‌توانند برای ترویج شور انتخاباتی بین دانشجویان اقداماتی را انجام دهند اما اگر این اقدامات را به حضور نامزدها گره بزنیم بستر برای تمامی آنها به صورت یکسان فراهم نخواهد بود.

وی با بیان اینکه دانشجویان و نخبگان جامعه باید محور ترغیب افکار عمومی به حضور حداکثری باشند اظهار داشت: ورود این قشر از جامعه بر غنای انتخابات می‌افزاید.

وی درخصوص مصوبه وزارت علوم به دانشگاه‌ها برای برگزاری مناظره‌های انتخاباتی گفت: اگر وزارت علوم ابلاغیه به دانشگاه‌ها ارسال کرده برای فضای دانشجویی است و ورود نامزدها در آن مغایر با ماده ۵۹ قانون انتخابات است.

تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور از ساعت صفر بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن آغاز شد که مهلت تبلیغات برابر قانون یک هفته است و ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای پایان می‌یابد.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان دایر می‌شود که ۷۱ شعبه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

این استان مرزی چهار کرسی در مجلس یازدهم دارد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش