استاندار: خیران بخشی از مشکلات عدیده آموزش و پرورش اصفهان را رفع می‌کنند


استاندار: خیران بخشی از مشکلات عدیده آموزش و پرورش اصفهان را رفع می‌کنند

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: خیران مدرسه‌ساز با نیت خیرخواهانه خود و ساخت و تجهیز مدارس، بخشی از مشکلات عدیده آموزش و پرورش را رفع می‌کنند.

عباس رضایی عصر روز سه‌شنبه در یکصد و سی و هشتمین شورای آموزش و پرورش استان در اداره‌کل آموزش و پرورش افزود: اعتبار جذب شده سال‌جاری استان در مدرسه‌سازی بیش از تهران بوده که نشان‌دهنده عزم راسخ دولت در امر آموزش و پرورش است ولی خیران مدرسه‌ساز بازوی توانمند امر مدرسه‌سازی هستند.

مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان در سال ۱۳۷۸ تاسیس شد.

حدود یک‌هزار و ۲۰۰ طرح حوزه آموزشی خیرساز به مساحت یک میلیون و ۳۵۰ هزار مترمربع با ۶ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در این سال‌های به دست خیران استان احداث شده است.

در زمان حاضر ۷۰ درصد طرح‌های مدرسه‌سازی استان توسط خیران و یا با مشارکت آن‌ها ساخته شده است.
وی به برخی مشکلات و مطالبات فرهنگیان اشاره کرد و اظهارداشت: حقوق و خواسته‌های به‌ حق فرهنگیان همواره مدنظر ماست و پیگیر مطالبات آن‌ها هستیم.
استاندار اصفهان بیان کرد: هفته آینده یکصدمین سالگرد تاسیس آموزش و پرورش است که در ابتدا اداره معارف نام داشت و این مراسم با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.
وی بر برنامه‌ریزی و برگزاری هدفمند این مراسم تاکید و خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی فعلی و تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران، مراسم سالگرد تاسیس آموزش و پرورش باید به دور از تشریفات برگزار شود.
رضایی در باره طرح نماد آموزش و پرورش استان(نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) نیز گفت: این طرح در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی میان دانش‌آموزان به‌صورت آزمایشی در استان اصفهان در حال اجراست.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش نشاط در جامعه به‌ویژه در بین دانش‌آموزان، از راه‌اندازی آکادمی ژیمناستیک ویژه دختران توسط اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و با کمک ناهید مصدقیان خیر اصفهانی قدردانی کرد.
در شورای آموزش و پرورش استان اصفهان در باره تصویب نرخ صدور گواهینامه‌های المثنی پایان دوره متوسطه دوم تصمیم گیری شد.
همچنین راهکارهای عملیاتی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان و راهکارهای اجرایی برای تقویت امور مراکز یادگیری محلی نیز در این جلسه مطرح و بررسی شد.

استان اصفهان افزون بر 950 هزار دانش‌آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش