هاشمی: افراطی‌ها و تفریطی‌ها به دنبال کاهش مشارکت انتخاباتی هستند


هاشمی: افراطی‌ها و تفریطی‌ها به دنبال کاهش مشارکت انتخاباتی هستند

تهران- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: خواست مشترک افراطیون و تفریطیون، عدم حضور اکثریت جامعه که طرفدار میانه روی و اعتدال هستند، در انتخابات است تا هم برگزیدگان از جنس افراطیون باشند و هم با کاهش مشارکت، تفریطیون و جریان برانداز، سوژه ای برای تضعیف مشروعیت و مقبولیت جمهوری اسلامی پیدا کنند.

به گزارش شامگاه سه شنبه معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در دیدار با اعضای شورایاری منطقه ۱۳ با اشاره به فرارسیدن ایام برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وظیفه فعالان سیاسی میانه رو، تشویق مردم به حضور در صندوق های رای است تا میانه روی و اصلاح طلبی کارکرد خود را از دست ندهد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: نهادشورایاری قاعده هرم مردمسالاری دینی در جامعه محسوب می شود و مجلس شورای اسلامی به تعبیر امام در راس امور است.

وی با بیان اینکه شرایط خاص کشور و حوادث تلخ آبان ماه و دی ماه، موجب شده فضای سردی بر انتخابات حاکم شود و سختگیری در تایید صلاحیت کاندیداها نیز بر این سردی و رکود افزوده است، یادآور شد: اما باید توجه داشته باشیم ناامیدی در نظام مردمسالار و قهر با صندوق های رای، همیشه نتیجه عکس داده و بر فاصله وضع موجود و شرایط مطلوب افزوده است.

محسن هاشمی افزود: خواست مشترک افراطیون و تفریطیون، عدم حضور اکثریت جامعه که طرفدار میانه روی، عملگرایی و اعتدال هستند، در انتخابات است تا هم برگزیدگان از جنس افراطیون باشند و هم با کاهش مشارکت، تفریطیون وجریان برانداز، سوژه ای برای تضعیف مشروعیت ومقبولیت جمهوری اسلامی پیدا کنند.

وی تاکید کرد: وظیفه فعالان سیاسی میانه رو، تشویق مردم به حضور در صندوق های رای است تا میانه روی و اصلاح طلبی کارکرد خود را ازدست ندهد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با بیان این نکته که منطقه ۱۳، یکی از محلات نسبتا محروم از نظر زیرساخت در شهر تهران به شمار می رود، اما دارای نشاط و حیات فرهنگی و سیاسی است.

وی ادامه داد: نسبت سرانه های خدماتی در منطقه ۱۳، حدود یک پنجم استاندارد است و از ۴۰۰ هکتار استاندارد سرانه های خدماتی بجز فضای سبز، حدود ۸۰ هکتار آن در منطقه موجود است و این محرومیت به خصوص در مورد سرانه های خدماتی محله ای بیشتر است، در حالیکه در منطقه ۱۳ ظرفیت های مناسبی برای آزاد سازی اراضی دولتی، نظامی و نهادی و تغییر کاربری آنها به سرانه های خدماتی وجود دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران مساله دیگر منطقه را امکان جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی برای تبدیل این منطقه به قطب گردشگری و تفریحی شرق تهران برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط مالی و رکود حاکم بر اقتصاد کشور، بخصوص صنعت ساختمان، امکان فعال سازی پروژه های عمرانی بصورت ویژه در مدیریت شهری وجود ندارد. اما می تواند با رفع موانع و تسهیل شرایط، زمینه فعال شدن بخش خصوصی و ایجاد اشتغال، توسعه زیرساخت ها و رونق محلی را فراهم کرد و نباید به شهرداری به عنوان یک مانع در این حوزه نگریسته شود.

وی افزود: البته نهاد شورایاری، توانمندی مناسبی برای تصمیم سازی و ارائه مشورت به مدیریت شهری دارد که متاسفانه از آن به خوبی استفاده نمی شود؛ در بسیاری از فعالیت ها، نظیر پیشنهاد نامگذاری، استفاده از زیرساختهای فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری توسط تشکل های مردمی و سمن ها، بررسی آثار و پیامدهای پروژه های شهری، نهاد شورایاری می تواند بعنوان عقل منفصل و محلی مدیریت شهری عمل کند و با ارائه اطلاعات و شناخت مناسب در تصمیم سازی نقش ایفا کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مسایلی که در جریان افتتاح زیرگذر استاد معین در منطقه ۹ رخ داد، گفت: این موضوع نشان داد که اگر این تعامل دو طرفه بین شورایاری و مدیریت شهری نباشد، چه مشکلات وسوتفاهماتی حادث می شود.

هاشمی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه تامین رضایتمندی شهروندان بیشتر نیازمند جسارت و همت مدیران است، گفت: بطور نمونه در این منطقه یکی ازخواسته های پرتکرار در محلات، جابجایی تیرهای برق است که عمدتا با تعامل با اداره برق و پیگیری امکان تحقق آن وجود دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران طی پیشنهادی تاکید کرد که از ظرفیت کارشناسی شورایاری در منطقه برای تدوین راهبرد توسعه و تحلیل نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصت ها و تهدیدهای منطقه استفاده شود تا برای ایجاد یک ارزش افزوده در حوزه مدیریت شهری و ارائه دستاورد ایده های قابل اجرا احصا، تدوین و اولویت بندی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی