حضور حداکثر در پای صندوق های رای نظام اسلامی را بیمه می‌کند


حضور حداکثر در پای صندوق های رای نظام اسلامی را بیمه می‌کند

تهران – ایرنا – فرماندار شهرستان دماوند گفت: حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای، نظام اسلامی را در مقابل توطئه های دشمنان بیمه می‌کند.

به گزارش ایرنا، مجید صفری روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به نقش این نهاد بعنوان یکی از ارگان های مهم در عرصه های مختلف، اظهار داشت: اولویت امروز شهرستان برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و قانونمند بوده که نقش آموزش و پرورش در این زمینه تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در برگزاری هرچه بهتر این حماسه بزرگ سیاسی، حضور حداکثری در پای صندوق های رای است که لازمه آن توجه مسئولان به این رسالت مهم می باشد که می توان از طریق مدارس و دانش آموزان به خانواده ها نیز منتقل کرد.

این مقام مسئول در ادامه به کسب درآمدهای پایدار توسط آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: راه‌های کسب درآمد در آموزش و پرورش حتما باید مختص شهرستان دماوند باشد و باید تلاش شود تا منابع و امکانات این منطقه در اختیار خود شهرستان قرار گیرد تا شرایط درآمدی این نهاد فرهنگی و علمی تسریع گردد.

فرماندار شهرستان دماوند همچنین به آمادگی این نهاد درخصوص درپیش بودن سال جدید و ستاد خدمات سفر جهت اسکان مسافران پرداخت و تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان دماوند در بین دو محور مواصلاتی هراز و فیروزکوه قرار دارد و نزدیک به تهران است، امکان تراکم جمعیت مسافران نوروزی بالا پیش بینی می شود که باید دستگاه ها آمادگی لازم را داشته باشند.

صفری ادامه داد: مصوبات شورای آموزش و پرورش باید جمع بندی شوند و اقدامات انجام شده و انجام نشده بررسی گردد تا چراغ راهی برای سال آینده باشد و برنامه‌ها طبق شاخص‌ها دیده شده ارتقا یابند.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز در این جلسه به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: امروزه امر به معروف و نهی از منکر مظلوم واقع شده و آنگونه که باید به این مهم به درستی پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: اگر به امر به معروف و نهی از منکر توجه و این مهم را در بین دانش آموزان تقویت کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود.

حجت الاسلام فتاح دماوندی افزود: دانش آموزان بزرگترین سرمایه برای کشور هستند و هیچ جایی در کشور مهم تر از آموزش پرورش نیست و هر کشوری که موفق است به واسطه آگاهی مردم است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمام مشکلات شهر با آموزش و پرورش حل می شود، افزود: آموزش و پرورش باید دانش آموزان را با شور و اشتیاق تر تربیت کند تا نسبت به کشور و سرزمین خود احساس مسئولیت کرده و در صحنه حضور موثری داشته باشند.

استقرار ۲۵ حوزه اخذ رای انتخابات در مدارس منطقه دماوند

مهرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با اشاره به اینکه در این جلسه به مشارکت حوزه آموزش و پرورش در انتخابات پیشرو پرداخته شد، گفت: همزمان با انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۲۵شعبه اخذ رای در مدارس بخش مرکزی شهرستان دماوند مستقر شده و همچنین تجهیزات لازم از قبیل نیرو، رایانه و سایر اقلام در اختیار ستاد انتخابات قرار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در مدارس تبلیغات محیطی ویژه انتخابات انجام شده است، گفت: همایش رای اولی‌ها با هدف تشویق دانش آموزان برای حضور در پای صندوق‌های رای برگزار شد؛ هدف نهایی حفظ نظام و شرکت حداکثری مردم در انتخابات است.

این مقام مسئول با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و اسکان مسافران نوروزی توسط این نهاد، گفت: آموزش و پرورش دماوند همچون سال های گذشته تهمیدات لازم جهت اسکان نوروزی را با توجه به احتمال افزایش سفرها به سمت دماوند، اندیشیده است؛ پنج مدرسه جهت اسکان مسافران نوروزی شامل سه مدرسه در دماوند و دو مدرسه در شهرهای آبسرد و کیلان درنظر گرفته شده است.

پورفتحی همچنین با اشاره به شیوه نامه درآمدزایی و ارتقا بخش آموزش این نهاد علمی و تربیتی، ادامه داد: طبق شیوه نامه ای که از سوی استانداری اعلام شده، به این نهاد اجازه داده که با اولویت آموزش، فضاهای مازاد آموزشی را تغییر کاربری داده و به بخش درآمدی تبدیل و هزینه کسب شده را جهت بازسازی مدارس هزینه کند.

وی ادامه داد: مقرر شد این مهم با همکاری فرمانداری و شهرداری برخی اماکن که استفاده نمی شود را تبدیل به احسن کنیم و با فروش این مکان ها، یا کلاس به برخی مدارس پرجمعیت اضافه کنیم و یا مدرسه و یا دیگر مراکز فرهنگی بسازیم که هم اکنون در حال شناسایی هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی