70 درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل هستند


70 درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل هستند

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: 70 درصد از دانش‌آموختگان این دانشگاه شاغل هستند و 38 درصد شغل آنها با رشته تحصیلی‌شان منطبق است که در بین دانشگاه‌های کشور جایگاه بسیار خوبی است.

محمدحسین امید روز سه شنبه در نشست خبری که در سرسرای دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز کرمانشاه برگزار شد، افزود: این دانشگاه در سال جاری ۱۰۰ هزار نفر یعنی ۲۰ درصد بیشتر از مهر ۹۷ دانشجو جذب کرده است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در دوره تکمیل ظرفیت بهمن ماه تاکنون ۳۲ هزار دانشجو ثبت نام کرده افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال توان جذب ۴۰۰ هزار دانشجو دارد که در سال جاری ۳۰۰ هزار صندلی خالی دارد.

او با بیان اینکه در سال ۹۴، چهار میلیون و ۸۰۰ دانشجو در کشور مشغول به تحصیل بودند، گفت: امسال تعداد دانشجویان کشور به سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده و کاهش دانشجو فقط مختص این دانشگاه نیست.

امید همچنین از کاهش ۵۰۰ مرکز علمی کاربردی در سطح کشور خبر داد و اعلام کرد، مراکز این دانشگاه از هزار و ۱۰۰ مرکز به ۶۲۰ مرکز غیردولتی به غیر از چند مرکز وابسته به نیروهای مسلح در برخی استان‌ها، جمعیت هلال احمر، شهرداری ها و جهاد دانشگاهی کاهش یافته است.

او همچنین از حذف کد رشته هایی که در سه سال اخیر کمتر از ۱۰۰ دانشجو ورودی داشته اند در سال ۹۹ خبر داد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی از زمان تاسیس تاکنون هزار و ۸۰۰ رشته برای آموزش تدوین کرده که اکنون تحصیل در ۸۰۰ رشته امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: هرسال جامعه و بازار به مهارت ها و شغل های جدید نیاز دارد، بنابراین دانشگاه علمی کاربردی رشته های قدیمی که بخش خصوصی، مراکز دولتی و بازار به آنها نیاز ندارند را حذف کرده و رشته های جدید مورد نیاز را تدوین می کند.

امید گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی این آمادگی را دارد بنا به تقاضای دستگاه های اجرایی و استان‌ها به مهارت موردنیازشان در راستای توسعه کسب و کار، دوره های آموزشی کوتاه مدت و دوره های تک درسی پودمانی را برگزار کند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی، در بخش دیگری از سخنان خود؛ توسعه کیفی مراکز را مهم ترین اولویت دانشگاه علمی و کاربردی اعلام کرد و اظهارداشت: برهمین اساس آزمون های دروس نظری این دانشگاه به صورت متمرکز و سراسری برگزار می شود.

او همچنین ساماندهی مدرسان این دانشگاه در سال اخیر را در راستای ارتقا و کیفی سازی آموزش علمی و مهارتی در مراکز علمی کاربردی دانست و گفت: از ۹۲ هزار مدرس این دانشگاه حدود ۳۵ هزار مدرس واجد شرایط تدریس در این دانشگاه تشخیص داده شدند که همگی از پایه تحصیلی بسیار خوبی برخوردارند.

امید با بیان اینکه مهم ترین هدف دانشگاه علمی کاربردی مهارت آموزی و ارتقا فن و مهارت دانشجویان برای ورود به بازار کار است، افزود: این دانشگاه به منظور ارتقاء کیفیت آموزش مهارت دانشجویان استادکاران تجربی خبره که در شغل صاحب مهارت هستند و بالای ۱۰ سال سابقه دارند در کارگاه ها و مراکز عملی کاربردی و محیط کار به عنوان مدرس جذب می کند.

او همچنین اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی هر سال؛ همه مراکز علمی کاربردی را در چهار رتبه براساس عملکرد فرهنگی، فوق برنامه علمی، آموزشی، زیرساختی، مدرس و کیفی سازی سطح بندی می کند و مراکزی که نمره ۲۵ ارزیابی شوند یعنی سطح چهار و ۲ سال پیاپی در مقام بماند حذف می شوند که در سال گذشته ۲۰ مرکز به این دلیل حذف شدند.

امید با بیان اینکه سال گذشته ۲۰۰ مرکز عملی کاربردی ارتقاء سطح داشتند که نشان از روند کیفی سازی و ارتقاء علمی مهارتی مراکز این دانشگاه است، گفت: هنوز هیچ مرکزی در کشور نتوانسته سطح اول یعنی رتبه ۷۵ تا ۱۰۰ را کسب کند و اگر مرکزی آن را کسب نماید از امتیاز فوق العاده و تخفیف های محسوس برخوردار خواهد شد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از وجود ۱۶۰ مرکز نوآوری در مراکز علمی کاربردی در راستای حمایت از ایده های جدید دانشجویان خبر داد و گفت: دانشگاه به دانش آموختگان صاحب ایده و نخبه ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود ۲ درصد پرداخت می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از انعقاد اولین دوره های پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی با ستاد نیروهای مسلح برای آموزش سربازان خبر داد و گفت: این تفاهم نامه اکنون به صورت محدود و پایلوت در چند مرکز نیروی انتظامی اجرا می شود و سربازان دارای مدرک تحصیلی دیپلم می توانند در دوره های پودمانی شرکت کرده و صاحب مهارت شوند تا پس از پایان دوره خدمت وارد بازار کسب و کار شوند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه سخنان خود به استعداد و ظرفیت بالای کرمانشاه در رشته های کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: در تفاهم نامه با استاندار کرمانشاه از این پس مرکز علمی کاربردی کرمانشاه عضو شورای مهارت استان است و در راستای نیازهای استان به مهارت، دوره های کوتاه مدت و تک درس پودمانی برگزار می کند.

امید در ادامه با بیان اینکه رشته و کد درسی مرکز علمی کاربردی هر استانی باید مطابق نیاز آن استان باشد،گفت: استان کرمانشاه در حوزه گردشگری، کشاورزی، صنعت و صنایع دستی ظرفیت خالی زیاد برای مهارت آموزی دارد که این ظرفیت را دانشگاه علمی کاربردی می تواند پر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا