نبرد شطرنجبازان ارمنستانی و آذربایجانی برای صدرنشینی در جام کاسپین


نبرد شطرنجبازان ارمنستانی و آذربایجانی برای صدرنشینی در جام کاسپین

رشت - ایرنا - شطرنجبازان ارمنستانی و آذربایجانی در نبردی حساس و برای صدرنشینی در جام کاسپین رو در روی هم قرار می گیرند.

دبیر هیات شطرنج استان گیلان عصر سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دور هفتم مسابقات شطرنج جام کاسپین از ساعت ۱۷ در رشت آغاز و در حساس ترین دیدار این دور ، گئورگ هاروتجیان استاد بزرگ شطرنج ارمنستان و مصراتدین اسکندروف شطرنجباز اهل کشور جمهوری آذربایجان به مصاف هم می روند.

محمود ترازی گفت: هم اینک هاروتجیان در صدر جدول و اسکندروف با نیم امتیاز اختلاف در رده دوم جدول مسابقات قرار دارند و برنده این دیدار می تواند در پایان دور هفتم، صدرنشین باشد و یک گام به قهرمانی این مسابقات نزدیکتر شود.

وی ادامه داد: در دیگر دیدارهای مهم دور هفتم این مسابقات ، مسعود مصدق پور استاد بزرگ شطرنج ایران به مصاف آریا امیدی می رود ، بردیار دانشور شطرنجباز نوجوان ایران رو در روی ووگار رسولف استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان قرار می گیرد و سیرانوش گوکاسیان و لئون بابجیان دو شطرنجباز ارمنستانی مقابل هم قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: در سایر دیدارهای مهم نیز، آذر میرزایوف استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان رو در روی محمدمیران خادمی از ایران قرار می گیرد، گیگا کاپرادزه استاد بزرگ شطرنج گرجستان به مصاف سیدمحراب خوشکلام شطرنجباز اهل استان گیلان می رود.

دبیر هیات شطرنج استان گیلان اضافه کرد: همچنین امیررضا پوررمضانعلی استاد بزرگ شطرنج گیلان مقابل هایک یرتیسیان از کشور ارمنستان قرار می گیرد، آرش طاهباز و آرین قسمتی رو در روی هم قرار خواهند گرفت و در دیگر دیدار مهم این دور ، مانی جاهدی و آرش داغلی به مصاف هم می روند.

ترازی خاطرنشان کرد: اگر گئورگ هاروتجیان در دیدار خود برابر اسکندروف به پیروزی برسد، این شطرنجباز شانس خود را برای قهرمانی هجدهمین دوره مسابقات شطرنج جام کاسپین افزایش می دهد و اگر این شطرنجباز ارمنستانی امشب به برتری برسد باید وی را قهرمان زودهنگام این مسابقات بدانیم.

تا پایان دور ششم جدول گروه اول با حضور اساتید و شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ ، گئورگ هاروتجیان استاد بزرگ شطرنج ارمنستان با ۶ امتیاز در صدر قرار دارد، مصراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان با پنج و نیم امتیاز دوم است، سیدمحراب خوشکلام، مسعود مصدق پور، محمد خادمی و بردیا دانشور از ایران، سیرانوش گوکاسیان و لئون بابوجیان از ارمنستان، ووگار رسولف و آذر میرزایوف از جمهوری آذربایجان با کسب پنج امتیاز در تعقیب صدرنشینان هستند.

هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین از غروب جمعه با حضور ۹۰۴ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق جمعه شب در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت در سه جدول آغاز شده که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید است، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت دارند.

رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) به مدت ۶ روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت ادامه می یابد که در نهایت به نفرات برتر جداول مختلف، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج