کمک 130 میلیارد تومانی وزارت نفت در سیل اخیر خوزستان


کمک 130 میلیارد تومانی وزارت نفت در سیل اخیر خوزستان

مدیر ‌نظارت بر طرح های عمرانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: وزارت نفت در سیلاب اخیر خوزستان 130 میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی بخش های مختلف کمک کرد.

بابک دارابی در جلسه گزارش سیلاب خوزستان که با حضور وزیر نفت امروز ۲۹ بهمن‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای سال با توجه به دستور وزیر نفت در راستای کمک به مناطق آسیب دیده از سیل در ۳ بخش نوسازی مدارس، پروژه های بنیاد مسکن و علوم پزشکی ورود و اعتبارات موردنیاز این طرح ها را تامین کردیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این زمینه در بحث سیل ۱۳۰ میلیارد تومان شرکت ملی نفت به شرکت نفت تخصیص داد. از این میزان اعتبار ۵۰ میلیارد تومان برای ۱۰۹ مدرسه تخصیص داده شد که شاهد افتتاح این مدرسه ها بودیم.

مدیر ‌نظارت بر طرح های عمرانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد: در خصوص پروژه های علوم پزشکی ۱۱۰ پروژه تعریف شد که از این تعداد شاهد افتتاح ۶۴ پروژه هستیم. باقی پروژه ها دارای پیشرفت فیزیکی مطلوب هستند و به جزء دو پروژه که نیاز به زمان بیشتری دارند، سایر پروژه ها در خردادماه سال آینده شاهد افتتاح آن ها خواهیم بود.

دارابی بیان کرد: در حوزه بنیاد مسکن، تامین میلگرد در اختیار شرکت ملی نفت بود که با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان این کار انجام گرفت. تا کنون ۲۰ میلیارد تومان به حساب بنیاد مسکن واریز شده است و باقی اعتبارات نیز با توجه به شرایط تا ۱۰ روز آینده به حساب بنیاد مسکن واریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با دستور وزیر نفت در راستای کمک به بهسازی مناطق سیل زده اقدامات بسیار خوبی انجام‌ شد، گفت: در خصوص احداث شبکه فاصلاب کوی ملاشیه و علوی ۵۰ میلیارد تومان ابلاع شده است. همچنین در زمینه زلزله مسجدسلیمان نیز ۵۱ میلیارد تومان برای این شهرستان در نظر گرفته شد تا ۵۰۰ واحد مسکونی در کوی ولیعصر این شهرستان احداث شود. ۱۰ میلیارد تومان نیز برای احداث شبکه فاضلاب شکاریه ۱، ۲ و۳ کمک شده است.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای بهره برداری از ۸۰۰ پروژه در نظر گرفته شده است که بسیاری از این پروژه ها هم اکنون اجرایی شده یا در حال اجرا هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟