وحدت اصولگرایان شکل نگرفته، فروپاشید


وحدت اصولگرایان شکل نگرفته، فروپاشید

تهران- ایرنا- فعال‌رسانه‌ای اصولگرا در پیامی وحدت نیروهای انقلاب را منتفی اعلام کرد و گفت: اکنون که وحدت شکست خورده، انصراف نمی‌دهم و تا آخر هستم و ستاد انتخاباتی من فعال خواهد بود.   

در این دوره از انتخابات اصولگرایان که اصرار دارند آنها را با عنوان «نیروهای انقلاب» صدا کنند، با تمام قوا وارد عرصه انتخابات شده‌اند. آنها از ماه‌ها قبل خود را پیروز یازدهمین دوره انتخابات مجلس یازدهم می‌دانند و از آنجا که پروسه بررسی صلاحیت‌ها موجب شد اصلاح‌طلبان حضور چشمگیری در این دوره نداشته باشند، اصولگرایان با فراغ آسوده‌تر به انتخابات وارد شدند و خود را بدون رقیب دیدند.

با وجودی که تعداد زیادی از احزاب، شخصیت‌ها و گروه‌های اصولگرایی از یک سال پیش با محوریت جامعه روحانیت مبارز کشور تلاش داشتند، سطحی از وحدت را میان نیروهای انقلاب ایجاد کنند اما هرچه به برگزاری انتخابات نزدیکتر شدیم و با توجه به شرایط بد رقیب سنتی آنها یعنی اصلاح‌طلبان، شاهد اختلاف بیشتری در اردوگاه اصولگرایی هستیم.

اصولگرایان نزدیک به ۱۲ سال یعنی از انتخابات مجلس هشتم در تلاش برای ارائه فهرست واحدی از داوطلبان خود به سر می‌برند و این بار هم به‌رغم تمام تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های چند ماهه خود نتوانستند به فهرست مشترک دست یابند و وحدت در انتخابات همچنان رویا باقی مانده است.

در روزهای نخست تبلیغات انتخاباتی با لیست ها و ائتلاف هایی چون نواصولگرایان قالیبافی، بهاری‌ها، جبهه پایداری، شانا، جهادگران، مردم، مداحان، پایان ماجرا، متخصصین، خانه ایران و جبهه سومی‌ها (عدالتخواهان) مواجه شدیم، اما به نظر می‌رسد با توجه به ارائه لیستی نسبتا واحد از سوی چند حزب اصلاح‌طلب تحت عنوان فهرست "ائتلاف برای ایران"، طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خبرهای رسمی و غیررسمی حاکی از آن بود که گویا قرار است نیروه‌های انقلاب با مولفه‌هایی که ذکر شد، با ریش‌سفیدی و پا درمیانی چند چهره محوری آنها به لیستی واحد و ائتلافی یکپارچه برسند.

بامداد دوشنبه وحید یامین پور فعال رسانه‌ای اصولگرا در حساب کابری خود در توییتر نوشت: «خبر مسرت بخش وحدت منتشر شده، روشن است که اگر نام بنده در این فهرست نباشد، انصراف خود را به احترام، همگرایی و همدلی نیروهای انقلاب اعلام کرده و ظرفیت اندک رسانه‌ای خود را در اختیار دوستانم قرار خواهم داد.»

پیام توییتری یامین‌پور این امید را در سطح رسانه‌ها و گروه‌های اصولگرایی القا کرد که گویا قرار است فهرست‌های متعدد این جریان کنار گذاشته شود و حتی‌المکان به یک اتحاد و ائتلاف فراگیر برسند، گویا از صبح امروز -سه‌شنبه- تا عصر بزرگان جریان اصولگرایی در جلسه‌ای به طور مفصل درباره وحدت بحث و تبادل نظر کرده‌اند ولی نتیجه‌ای حاصل نشده است و این گمانه با دو پیام صوتی که یامین پور منتشر کرد، شک و تردیدهای تفرق و پراکنده شدن این جریان را پر رنگ کرد.

اصولگرایان به سنگرهای خود بازگشتند

یامین‌پور در این کلیپ اظهار کرد: در آخرین خبری که از بحث وحدت نیروهای انقلاب به گوش من رسیده، این است که ماجرای وحدت اصولگرایی منتفی است، آقایان از ۷ صبح روز سه‌شنبه پس چندین ساعت گفت‌وگوی مفصل در خصوص وحدت به نتیجه ای نرسیدند.

فعال رسانه‌ای اصولگرا افزود: چند گروه اصولگرایی پراکنده شده و هر کدام به سنگرهای خود بازگشتند و ما به نقطه قبل برگشتیم، مشخص نیست طی امروز و فردا چه اتفاقی خواهد افتاد. کمتر از ۴۸ ساعت تا پایان مهلت تبلیغات انتخاباتی زمان داریم و جمیع شرایط حاکی از آن است که اتفاقی در موضوع اتحاد اصولگرایی رخ نخواهد داد که تاسف برانگیز است. مایه شرمساری است؛ وحدت اصولگرایان شکست خورد و من هم انصراف نمی‌دهم.

یامین‌پور گفت: اینکه سهم جبهه پایداری، قالیباف یا دیگران در این اختلاف چقدر است را نمی‌دانیم ولی وجدان عمومی نیروهای انقلاب این شکست را متوجه همه ریش سفیدان این جریان می‌داند.

وی افزود: شوک مثبتی که دوشنبه شب با عنوان وحدت در مردم ایجاد شد، با خبر منفی امروز، ما را به عقب خواهد برد. دیروز که بحث وحدت بود در توییتی گفتم حتی اگر اینجانب در لیست هم نباشم، به خاطر همدلی و همگرایی ایجاد شده انصراف می دهم و حمایت می‌کنم.

یامین‌پور با اشاره به اینکه اکنون که وحدت شکست خورده، انصراف نمی‌دهد، تاکید کرد: تا آخر هستم و ستاد انتخاباتی من فعال خواهد بود و از دوستانی که نسبت به من محبت دارند خواهش می‌کنم با انرژی بیشتر از پیش، فعالیت کنند که در ساعات باقی مانده صدای ما به گوش مردم برسد.

اتحاد اصلاح طلبان، اختلاف اصولگرایان

کمتر از دو روز تا پایان مهلت تبلیغات انتخاباتی باقی مانده است، اصلاح‌طلبان با وجودی که در شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان تصمیم به عدم ارائه لیست در سطح ملی و تهران گرفتند. علاوه بر فهرست حزب کارگزاران سازندگی، ۸ حزب این جریان به لیستی با عنوان "ائتلاف برای ایران" در حوزه انتخابیه تهران رسیدند و به نظر می‌رسد با توجه به اینکه همه تایید صلاحیت شدگان این جناح در این لیست و فهرست حزب کارگزاران هم حضور دارند و تفرقه میان آنها قابل تصور نیست. اصولگرایان اما گویی در این میدان نسبتا بی‌رقیب به خود مشغول شده‌اند و باید شاهد رقابتی درون اصولگرایی در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر