آغاز درخشش فرنگی کاران ایران با طلای پویا ناصرپور


آغاز درخشش فرنگی کاران ایران با طلای پویا ناصرپور

پویا ناصرپور کشتی گیر 55 کیلوی کشورمان حریف ازبکستانی خود را در رقابت های قهرمانی کشتی فرنگی بزرگسالان آسیا، 8 بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دهلی نو ‎‎‎، "پویا ناصر پور کشتی گیر وزن ۵۵ کیلو کشورمان موفق شد حریف ازبکستانی خود را در رقابت های قهرمانی کشتی فرنگی بزرگسالان آسیا در هند ، ۸ بر صفر مغلوب کند و به مدال طلا دست یابد.


پژمان پشتام در فینال وزن ۷۷ کیلوگرم مغلوب حریف قزاقستانی شد و به مدال نقره قناعت کرد . تا این لحظه تعداد مدالهای تیم ملی کشتی فرنگی به عدد سه رسید (یک طلا، یک نقره و یک برنز).
در همین حال دیگر نماینده کشورمان میثم دلخانی کشتی گیر وزن ۶۳ کیلو گرم در دیدار رده بندی با شکست دو بر صفر حریف قزاقستانی خود به مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان آسیا دست یافت

گزارش اختصاصی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما

راهیابی پویا ناصر پور کشتی گیر کشورمان به فینال

پویا ناصر پور کشتی گیر کشورمان در وزن ۵۵ کیلوگرم موفق شد در مرحله نیمه نهایی حریف هندی خود را مغلوب کند و به فینال راه یابد.

"امین میرزازاده" نیز در وزن ۱۳۰ کیلوگرم سونودا از ژاپن را مغلوب کرد .
او در این مسابقه شش بر یک حریف ژاپنی را شکست داد و به مسابقه نهایی راه یافت.

میثم دلخانی در برابر حریف ازبکستانی شکست خورد
میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی با حریف ازبکستانی رقابت کرد.
او در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.
دلخانی در دیدار رده بندی باید برای مقام سومی رقابت کند.

نتایج مسابقات و درخشش فرنگی کاران ایران

نتایج مسابقات کشتی گیران ایرانی در دور دوم به شرح زیر است:
میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلو حریف ژاپنی خود را شکست داد. او با نتیجه ۹ بر صفر بر حریف خود غلبه کرد.
در وزن ۱۳۰ کیلو گرم امین میرزا زاده در رقابتی سخت و نفس گیر حریف خود شادوکایف از قزاقستان را شکست داد.
این رقابت سه برسه شد، اما باتوجه به امتیاز بیشتر ایران برنده شد
در وزن ۷۷ پژمان پشتام هم در دومین رقابت ۷ بر صفر مصلح الدین اوروکوف تاجیکستانی را شکست داد.
پویا ناصرپور در وزن ۵۵ کیلو گرم در کمتر ازیک دقیقه حریف کره جنوبی خود را ۹ بر صفر شکست داد.

کشتی ایرانی با پیروزی آغاز کرد

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با نبرد پنج ورزشکار ایرانی در دهلی نو آغاز شد.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت تهران با برگزاری مسابقات اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم آغاز شد.

براساس این برنامه نفرات برتر رقابت‌های پنج وزن نخست نیز امشب مشخص می‌شوند و مسابقات اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم فردا برگزار خواهدشد.

پژمان پشتام در وزن ۷۷ کیلوگرم با حریف ازبکستانی مبارزه کرد.
او بانتیجه سه بر یک بهزاد عمر اف را در مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی بزرگسالان آسیا در دهلی نو شکست داد.
پشتام در دور بعد با برنده نمایندگان قطر و تاجیکستان مبارزه خواهد کرد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم که ۹ نفر حضور دارند «پویا ناصرپور» پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف «دونگ هیوک وون» از کره جنوبی می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در مرحله نیمه نهایی با برنده کشتی گیران هند و عربستان روبرو خواهد شد.
در وزن ۶۰ کیلوگرم «مهدی محسن‌نژاد» پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با «کرار البدهان» از عراق مسابقه می‌دهد. وی در صورت پیروزی برابر این گشتی‌گیر در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار میان کشتی گیران کشور‌های قزاقستان، قرقیزستان، تایلند و مغولستان می‌رود.
در این وزن ۱۰ کشتی گیر حضور دارند.
در وزن ۶۳ کیلوگرم که ۱۰ کشتی گیر شرکت کردهاند «میثم دلخانی» پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با «یوشیکی یامادا» از ژاپن کشتی می‌گیرد و در صورت برد در این دیدار در مرحله نیمه نهایی با پیروز دیدار میان کشتی گیران قرقیزستان، هند، ازبکستان و قزاقستان کشتی می‌گیرد.
در وزن ۶۷ کیلوگرم «حسین اسدی» ابتدا مقابل «قمراف» از تاجیکستان روی تشک می‌رود و در صورت گذر از این حریف در دور دوم با برنده آسیکیف از قرقیزستان و ساتایف از قزاقستان کشتی خواهدگرفت در این وزن کشتی‌گیر شرکت کرده‌اند.
در وزن ۷۲ کیلوگرم که ۹ نفر کشتی‌گیر حضور دارند «امین کاویانی‌نژاد» پس از استراحت در دور اول با «یان چن» از چین تایپه در دور دوم مبارزه می‌کند و در صورت غلبه بر این حریف در نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار میان «جی هون کیم» از کره جنوبی و «روسلان تساریف» از قرقیزستان می‌رود.
در وزن ۸۲ کیلوگرم که ۷ کشتی گیر حضور دارند مسابقات به صورت دوره‌ای و در دو گروه برگزار می‌شود و «مهدی ابراهیمی» در گروه A با «سینگ هارپرت» از هند، «ساتوکی موکایی» از ژاپن و «یوگنی پولیوادوف» از قزاقستان مصاف خواهد داد.
در وزن ۸۷ کیلوگرم «بهروز هدایت» در دور اول استراحت می‌کند و در دور دوم به مصاف رستم آساکولوف از ازبکستان می‌رود ۹ کشتی‌گیر در این وزن با هم رقابت می‌کنند.
در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۰ نفر شرکت کننده دارد «محمدهادی‌ساروی» پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف «هاردیپ» از هند می‌رود.
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم «امین میرزازاده» در دور اول با «شادوکایف» از قزاقستان کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی گیران ژاپن و عراق خواهد رفت در این وزن ۸ شرکت کننده حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها