روش‌های بارداری دوقلو


روش‌های بارداری دوقلو

بارداری دوقلویی فواید خاص خویش را دارد. البته واضح است که نگهداری هم زمان از دو نوزاد آنقدر ساده نیست، با این حال تصور اینکه کافی است یک بارعوارض حاملگی و درد زایمان را تحمل کرد، این سؤال را در ذهن بعضی از مادران ایجاد می کند که چطور دوقلو حامله شوم؟

در صورتیکه شما هم میخواهید از روش های دوقلو حامله شدن باخبر شوید و از پدر و مادر شدن خود لذت فراوان ببرید، در ادامه با ما همراه باشید.

در ضمن فراموش نکنید همه نصیحت ها بهتر است زیر نظر کارشناس حوزه مربوط انجام شود.

مصرف فرآورده های لبنی شانس حاملگی چندقلویی را افزایش می دهد. بانوانی که لبنیات استفاده می کنند، پنج بار بیش از بقیه شانس چندقلوزایی دارند. هورمون های رشد موجود در شیر( لبنیات گرفته شده از گاوهای پرواری با هورمون رشد) هم به بارداری دوقلویی کمک می کند.

توفو، سویا، ایزوفلاون، گندم سبوس دار و دانه های غلات جامع از سایر مواد مملو از پروتئین (Protein) هستند که سبب تخمک گذاری مضاعف می شوند.

قرص ضدبارداری نقشی حیاتی در بارداری دوقلویی به روش طبیعی دارد. بعد از قطع مصرف قرص ضدبارداری چند وقتی طول میکشد تا بدن روال طبیعی خود را بازیابد. بدن در این وضعیت بیشتر از حد طبیعی هورمون ترشح می کند. چنانچه مادر در این زمان درصدد حامله شدن باشد، احتمال اینکه دوقلو باردار شود، بیشتر است.

اگر مادر دردوران شیردهی حامله شود، احتمال اینکه دوقلو باردار شود، بالا خواهد بود. بدن در دوران شیردهی درصد بالاتری از پرولاکتین یعنی هورمونی را تولید می کند که احتمال دوقلوزایی را فزونی می دهد.

مواد غذایی مملو از روی( زینک) مثل سبزیجات با برگ سبز، نان و دانه های خوراکی محرک تولید اسپرم هستند بدین ترتیب احتمال بارور شدن هم زمان بیش از یک تخمک را افزایش می دهند.

مکمل های باروری برای دوقلو پسردار شدن

مصرف گنادوتروپین احتمال داشتن دوقلو را فزونی می دهد چون سلامت کلی تخمک و بلوغ آنها را افزایش می دهند. گنادوتروپین ها، انتشار بیش از یک تخمک در یک دوران را تحریک می کند.پروژسترون دیواره رحم را تقویت می کند و به همین علت شانس بارداری دوقلوها را التیام می بخشد. زمانیکه بیش از یک تخمک بارور می شود، اقبال بیشتری برای چسبیدن به دیواره رحم و ایجاد یک دوره بارداری سالم وجود خواهد داشت.

zendegisalam.khorasannews.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...