69 بازرس در شعبه‌های اخذ رای تکاب مستقر می‌شوند


69 بازرس در شعبه‌های اخذ رای تکاب مستقر می‌شوند

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: 69 نفر به‌عنوان اعضای هیات بازرسی برای نظارت و بازرسی از روند رای‌گیری در رور دوم اسفندماه در شعبه‌های اخذ رای شهری و روستایی این شهرستان مستقر خواهند شد.

محمود زمانی روز سه‌شنبه در جلسه آموزشی بازرسان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه فرعی تکاب افزود: این بازرسان دوره‌های آموزشی لازم را طی کرده و با تعامل و هماهنگی با سایر اعضای شعبه‌های اخذ رای در فرآیند اخذ آرا از شهروندان مشارکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هیاتهای اجرایی، نظارت و بازرسی تکاب آماده برگزاری انتخاباتی سالم و قانون‌مند هستند اظهار داشت: همه عوامل برگزارکننده انتخابات باید در تامین نظم و امنیت شعبه‌های اخذ رای، باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات و رعایت قوانین مشارکت و همکاری داشته باشند.

«زمانی»، با اشاره به اینکه انتخابات یکی از مهمترین ابعاد مشارکت سیاسی در کشور است بیان کرد: مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی کشور و تقویت وجه جمهوریت در قالب مردم سالاری دینی یکی از بزرگترین فضیلت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و با برگزاری انتخابات باشکوه این فضیلت تقویت خواهدشد.

وی اضافه کرد: در این برهه کنونی مشارکت پایین سیاسی در انتخابات بزرگترین خطر ملی برای کشور محسوب می‌شود و امروز جامعه جهانی و دوستان و دشمنان انقلاب، انتخابات مجلس یازدهم را زیر ذره‌بین قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم انتخابات مفهوم اصلی خود را از دست ندهد افزود: همه عوامل برگزارکننده انتخابات باید با تمام توان، از آرای عمومی و حقوق شهروندی در انتخابات دوم اسفند صیانت کرده و با پرهیز از هرگونه دخالت در انتخابات و جلوگیری ازکاهش اعتماد عمومی در برگزاری موفق روند رای‌گیری در تکاب تلاش کنند.

وی گفت: تکیه بر تصمیم‌های مردم و آرای عمومی در اداره امور کشور یکی از اصل های مهم انقلاب اسلامی است و اکنون باید با برگزاری انتخابات پرشور و صیانت از آرای مردم از این دستاورد بزرگ حراست و محافظت کنیم.

انتخابات مجلس یازدهم در ۶۹ شعبه اخذ رای از جمله ۲۸ شعبه شهری و ۴۱ شعبه روستایی در تکاب برگزار می‌شود که از این تعداد ۳۴ شعبه ثابت و ۳۵ شعبه اخذ رای نیز به‌صورت سیار خواهد بود.

۷۹۵ نفر از عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی به عنوان اعضای شعبه‌های اخذ رای در برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز دوم اسفندماه در این شهرستان مشارکت خواهند کرد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و تخت سلیمان بوده و در این دوره از انتخابات به عنوان حوزه فرعی همراه با شاهین‌دژ در جنوب آذربایجان‌غربی یک حوزه انتخابیه را تشکیل می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا