ماجرای بازداشت فرزند یکی از مسئولان به علت تخلفات انتخاباتی


ماجرای بازداشت فرزند یکی از مسئولان به علت تخلفات انتخاباتی

اسماعیلی درباره علت بازداشت فرزند یکی از مسئولان به علت تخلفات انتخاباتی توضیحاتی داد.

باشگاه خبرنگاران: تنها دو روز دیگر به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده و در این میان عده‌ای از کاندیدا‌های مجلس دست به تخلفاتی زده‌اند.

به گفته سخنگوی دستگاه قضا تاکنون عده زیادی به دلیل تخلفات انتخاباتی بازداشت شده‌اند که از این میان تعدادی آزاد شدند و تعدادی دیگر نیز هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در مورد ادعای برخی افراد برای اعمال نفوذ در انتخابات گفت: حتی ادعا برای داشتن نفوذ هم جرم است و ما به تمام آن‌ها رسیدگی می‌کنیم که تا کنون ۲۰ نفر در این ارتباط بازداشت شدند که برخی با قرار آزاد شدند و در حال حاضر ۴ نفر در بازداشت هستند.

اسماعیلی تصریح کرد: در پرونده‌ای فردی بازداشت شد که ادعا می‌کرد پسر یکی از مسئولان است و می‌تواند صلاحیت افراد را تأکید کند که مشخص شد این مسئول اصلا پسری ندارد.

وی ادامه داد: در مورد دیگر فردی ادعا می‌کرد در مورد تأیید صلاحیت کاندیدا‌ها می‌تواند کاری کند که این فرد از افراد پول می‌گرفت، در شرایطی که همین فرد در دوره قبل خودش رد صلاحیت شده بود.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در این ارتباط با موضوع تأیید صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات مجلس، فردی هم از استانداری تهران بازداشت شده است.

اسماعیلی در مورد تخلفات یکی از نامزد‌های انتخابات مجلس در تهران اظهار کرد: اینجا یک تریبون عمومی است و نباید بر له و یا علیه فردی در این برهه زمانی صحبت شود و توضیحات بعد از انتخابات داده می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضا در رابطه با ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات گفت: ما پولشویی را جرم می‌دانیم و جایی که پول‌های کثیف هزینه می‌شود را بررسی می‌کنیم.

وی در مورد ورود قوه قضاییه به فرآیند برگزاری انتخابات گفت: ما در فرآیند انتخابات ورود مستقیم نداریم و شورای نگهبان و وزارت کشور ناظر هستند.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: ما ستاد‌های پیشگیری از جرائم انتخاباتی و شعبات ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را تشکیل دادیم.

اسماعیلی تصریح کرد: اگر گزارشی که وصف مجرمانه داشته باشد به ما برسد، رسیدگی می‌کنیم و دستگاه قضا پای صندوق‌های رأی نمی‌رود.

وی در مورد بازداشت بهاره هدایت و تعدادی از فعالان سیاسی و ارتباط این بازداشت‌ها به انتخابات گفت: هیچ ارتباطی بین این اقدامات و انتخابات وجود ندارد.

طی روز‌هایی اخیر صحبت‌های حاشیه‌ای درباره حمایت رئیس قوه قضاییه از برخی لیست‌های انتخاباتی مطرح شد که سخنگوی قوه قضاییه نسبت به آن هم واکنش نشان داد.

اسماعیلی در رابطه با انتخابات گفت: رئیس قوه قضاییه از هیچ لیست و گروهی حمایت نمی‌کند، البته در روز‌های گذشته گروه‌های زیادی مراجعه کردند و وی اعلام کرد که در امر تأیید صلاحیت و لیست‌های گروه‌ها هیچ دخالتی نمی‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی