موشک فالکون 9 در دریا سقوط کرد


موشک فالکون 9 در دریا سقوط کرد
شرکت فضایی اسپیس ایکس پنجمین مجموعه ماهواره های استارلینک خویش را با موفقیت پرتاب کرد ولی مرحله نخست موشک فالکون ۹ نتوانست سکوی شناور فرود خود را پیدا کند و در دریا سقوط کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اینترنتی theverge، اسپیس ایکس روز دوشنبه ساعت ۱۰:۰۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی، پنجمین مجموعه از ماهواره های استارلینک خود را به کمک راکت فالکون ۹ به فضا پرتاب کرد ولی متأسفانه نتوانست بوستر این راکت را مهار کند. بوستر راکت فالکون ۹ قرار بود حدود هشت دقیقه و ۲۴ ثانیه بعد از پرتاب بر روی کشتی این شرکت با اسم Of Course I Still Love You فرود بیاید، ولی با گذر از کنار این کشتی در آب سقوط کرد.

تقریباً در چهار سال پیش این بار اول است که این چنین اتفاقی افتاده است. آخرین دفعه در ژوئن ۲۰۱۶، بوستر فالکون ۹ نتوانست بر روی این کشتی بدون سرنشین اسپیس ایکس فرود آید. همینطور این شرکت هسته مرکزی راکت« فالکون هوی» سه هسته ای را دو بار در سه پرتاب اول این موشک از دست داده است. بوستر فالکون ۹ دسامبر ۲۰۱۸ هم نتوانست بر روی سکوی فرود خود بنشیند و در دریا هبوط کرد.

اجرای موفق فرودهای اسپیس ایکس سبب پیشرفت های اقتصادی این شرکت شده است. هرچه این شرکت مرحله های راکت بیشتری را بازیابی کند، بیشتر میتواند از آن ها برای پروازهای آینده خود استفاده کند.( به عنوان مثال این بوستر روز دوشنبه چهارمین پرواز خود را انجام داد). استفاده مکرر از راکت ها، فی الواقع روشی برای پایین آوردن هزینه های گزاف سفر به فضا شمرده می شود. نه تنها شرکت اسپیس ایکس در گرفتن و استفاده مکرر از مراحل موشکی خود بسیار خوب عمل نموده است ، بلکه این کار را زودتر از همیشه انجام می دهد.

هنوز معلوم نیست که در تلاش روز دوشنبه برای فرود این راکت چه اتفاقی افتاده است؛ تنها ستونی از دود در کنار کشتی بدون سرنشین اسپیس ایکس مشاهده شد که نشان می دهد بوستر فالکون ۹ این سکو را پیدا نکرد و با مسافت زیادی از کشتی در دریا هبوط کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری