فرصتی برای انتخاب و اعتلای میهن


فرصتی برای انتخاب و اعتلای میهن

رشت - ایرنا- سه روز دیگر تا برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده تا با انتخاب نمایندگان فرصتی برای اعتلای میهن ،ابراز عشق به ایران و پشتیبانی از نظام توسط مردم فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از پنجشنبه گذشته همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز شد و هر یک از نامزدها با شیوه های مختلف از جمله نصب بنر و پوستر، برگزاری جلسه هایی برای شناساندن خود به مردم و تبلیغ در فضای مجازی در جذب آرای مردمی تلاش می کنند.

این روزها در محافل عمومی، جمع های خانوادگی، قهوه خانه ها، دانشگاه ها و در میان رای اولی ها گپ و گفت ها با موضوع انتخابات است، مردم در شهرها و روستاهای استان گیلان نیز با حضور در ستادهای نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می کوشند تا نمایندگانی اصلح و در شان مجلس انتخاب کنند.

انتخابات یک حق و تکلیف، عاملی برای اقتدار ملی و تحکیم امنیت کشور، عرصه نمایش قدرت مردمی در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ، فرصتی برای آینده ای بهتر، تحقق اراده مردم در اداره امور است.

مردم همواره حماسه سازان انتخابات بودند، پس از ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در همه صحنه های انتخابات حضور یافتند و همواره از نظام پشتیبانی کرده و تنهایش نگذاشتند، حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای یکی از جبهه های نبرد با دشمن است بنابراین در دوم اسفند خواهند آمد و گستاخی دشمن را با مهر انگشت خود پاسخ می دهند.

گیلانی ها نیز همگام با سایر هموطنان در سراسر کشور خود را برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند آماده کرده اند، آنان می گویند: به عشق ایران و پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و داشتن مجلسی توانمند دوم اسفند همزمان با سایر هموطنان پای صندوقهای رای خواهیم رفت.

هر قدمی که ما بر می داریم با انتخاب همراه است، زندگی ما پر است از انتخاب های کوچک و بزرگ؛ انتخاب درست و آگاهانه می تواند زندگی افراد را متحول کند، با این حال انتخاب نمایندگانی از مردم برای ورود به مجلس شورای اسلامی نیازمند انتخابی همراه با شناخت است، نمایندگان نقش مهمی در مجلس شورای اسلامی دارند، قوانین مصوب نمایندگان در مجلس می تواند به نفع مردم و رفاه آنان باشد بنابراین باید انتخابی همراه با شناخت از نامزدها داشته باشیم.

همه ما کم و بیش تجربه های مختلفی از انتخابات گذشته داریم، باید با شناخت کامل از نامزدها بهترین و اصلح ترین را انتخاب کنیم، منظور از شناخت، آشنایی شناسنامه ای نیست باید نسبت به توانمندی ،تخصص، اخلاق، سیره، پاکدستی و غیره شناخت داشته باشیم.

هم اکنون بر اساس آخرین آمار، ۱۹۷ نفر در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گیلان در صحنه حضور دارند که ۲۲ نفر از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از بانوان هستند.

بر اساس بررسی افکار مختلف در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی جناح های مختلف شامل اصولگرا، اصلاح طلب، مستقل و اعتدال حضور دارند که البته در صحنه سیاسی شدت و ضعف دارد، برخی اصلاح طلبان نیز در قاموس مستقل هستند.

۲ هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه آماده شده، این تعداد صندوق های اخذ رای " با دو هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت" و "۳۴۵ شعبه سیار" در شهرها و روستاها در مناطق کوهستانی و صعب العبور برنامه ریزی شده است.

یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر در گیلان واجد شرایط رای دادن هستند که ۹۱ هزار و ۹۹۸ نفر دختر و پسر نیز رای اولی ها را شامل می شود، در مجموع ۴۵ هزار نفر در این استان برای برگزاری انتخابات خوب و باشکوه همکاری می کنند.

مشارکت حداکثری موجب همبستگی و وحدت ملی می شود

استاندار گیلان بیان داشت: به طور قطع مشارکت موثر و حداکثری مردم موجب تقویت همبستگی و وحدت ملی می شود و انسجام حاصل از انتخابات نیز موجب امنیت ملی پایدار خواهد شد و به همین دلیل برای دولت بسیار مهم است که ارکان انتخابات با قوانین انتخابات آشنایی کاملی داشته تا امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در انتخابات به نحو شایسته ای محقق شود.

ارسلان زارع با بیان اینکه انتخابات یکی از مهمترین مولفه های توسعه سیاسی و ضامن استقرار حکومت مردم سالاری است، افزود : در این میان انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از ارکان اساسی دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استاندار گیلان برگزاری انتخابات در امنیت و سلامت کامل را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: آنچه که امروز مورد توجه ماست و در همه نشست ها و جلسات با فرمانداران، بخشداران و روسای هیات اجرایی و غیره تاکید می شود، اینست که برگزاری انتخابات در امنیت و سلامت کامل برای ما خیلی مهم است.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه ها و با بیان اینکه مهمترین وظایف ذاتی رسانه ها تنویر افکار عمومی است، افزود: رسانه ها در رویدادهای مهم و مختلف کشور به ویژه رویدادهای سیاسی و اجتماعی در جامعه می توانند نقش آفرینی کنند، رسانه ها پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نقش موثری را در جامعه ایفا کردند و اکنون و آینده این تاثیرگزاری شگرف را خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در انتخابات دوره های گذشته، مشارکت گیلان در بسیاری از دوره ها از میانگین کشوری کمتر نبود، امیدوارم که این بار هم با همکاری رسانه ها، مشارکت فعالانه و هوشمندانه مردم آگاه استان، حضور مردم گیلان را بالاتر از میانگین کشوری، پای صندوق های اخذ رای داشته باشیم.

بار دیگر اقتدار ملی ایران را به رخ جهانیان می کشیم

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز گفت: مردم انقلابی و همیشه در صحنه گیلان و شهروندان در مرکز این استان با حضور پرشور و منسجم در انتخابات دوم اسفند با حضور پای صندوق های اخذ رای بار دیگر اقتدار ملی کشورشان را به رخ جهانیان خواهند کشید.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه حضور دشمن شکن مردم در دوم اسفند پای صندوق های اخذ رای موجب قدرت و شکوه ملت ایران خواهد شد، افزود: مردم با حضور پرشور خود بار دیگر دشمن را خوار و ذلیل خواهند کرد، همه ما با گسترده و پرشور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گام محکم دیگری برای سربلندی و اقتدار ایران اسلامی می داریم.

وی با تشریح ویژگی های یک نماینده اصلح با تاکید بر این مطلب که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید روحیه مدیریت جهادی داشته باشد، اظهار داشت: نماینده اصلح باید دلسوز ، عدالت محور و آگاه به درد مردم، صادق، عاشق انقلاب و اسلام، کارآمد، بصیر و ولایت مدار باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر رشت با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بیانات امام راحل آمده که مجلس یکی از اساسی ترین نهادهای سیاسی است که در راس تمام نهادهای نظام جمهوری اسلامی قرار دارد، رهبر معظم نیز می فرمایند مجلس عصاره یک ملت است.

دبیر کل حزب مشارکت های مردمی و رئیس خانه احزاب گیلان نیز با اشاره به اینکه در هر زمانی در جمهوری اسلامی مردم با انتخاب خود سرنوشت شان را تعیین می کنند، گفت: به عنوان یک زن انقلابی از آغازین مبارزات علیه رژیم ستم شاهی با هدف ایجاد تغییر پا به عرصه مبارزه گذاشتم و تغییر رژیم مهمترین آرمان ما به عنوان جوان انقلابی بود که توانستیم استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را نهادینه کرده و در ۱۲ فروردین سال ۵۸ نیز مردم به آن رای آری دادند.

سهیلا مدارایی افزود: باید توجه داشت وقتی قرار باشد، فقط یک سلیقه فرصت عرض اندام یابد و سلایق و نگرش های دیگر امکان قرار گرفتن در معرض انتخاب و آرای مردمی را نداشته باشند، بسیاری از مردم در انتخاب آگاهانه به دلیل نبود افراد مورد اعتمادشان در بین داوطلبان تمایلی به مشارکت نخواهند داشت.

وی اظهار داشت: زمانی که در همه عرصه ها از جمله حضور در جبهه های حق علیه باطل و در مواجهه با مشکلات و سختی ها همه سلایق حضور دارند ، باید در عرصه انتخابات ، قانونگذاری و آینده کشور نیز سلایق مختلف فرصت مشارکت و حضور موثر را داشته باشند.

دبیر کل حزب مشارکت های مردمی و رئیس خانه احزاب گیلان خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را داشته باشیم، براساس قانون اساسی نمایندگان تمامی سلایق باید امکان انتخاب و راهیابی به مجلس را داشته و در اداره کشور سهیم باشند.

وی اظهار داشت: ما اصلاح طلبان مردم را تشویق به حضور در انتخابات می‌کنیم و علی رغم برخی برخوردهای قهری معتقدیم ، هرقدر مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد می‌تواند بر آبروی نظام و استحکام کشور بیافزاید.

جمعه هفته جاری دوم اسفند یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

گیلان با دو نیم میلیون نفر جمعیت ۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان