برودت هوا هفته پرترافیکی برای سامانه 122 آبفا رقم زد


برودت هوا هفته پرترافیکی برای سامانه 122 آبفا رقم زد

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعلام کرد که به دلیل برودت هوا و یخبندان در هفته گذشته سامانه 122 این شرکت با بیش از 13 هزار تماس هفته پرترافیکی را پشت سرگذاشت.

رضا داودی روز سه شنبه به ایرنا افزود: در هفته منتهی به ۲۵ بهمن ماه برودت هوا و توجه نکردن برخی از شهروندان استان کرمانشاه به توصیه های آبفا برای پیشگیری از یخ‌زدگی و ترکیدگی کنتور و انشعابات آب منازل، روزهای پرترافیکی را برای سامانه ۱۲۲ این شرکت رقم زد.

به گفته او در هفته گذشته، بیش از ۱۳ هزار تماس در سامانه ۱۲۲ حوادث و اتفاقات آبفای استان کرمانشاه ثبت شد که اکیپ های امداد شرکت آبفا برای رفع این حوادث اقدام کرده اند.

او گفت: بیش از ۹۸ درصد تماس های ثبت شده مربوط به حوادث آب شامل؛ یخ‌زدگی، ترکیدگی، شکستگی کنتور و لوله و انشعاب و قطع آب مشترکین و کمتر از ۲ درصد نیز مربوط به حوادث بخش فاضلاب بوده است.

به گفته وی، بیش از ۷۶۰ حادثه آب شامل ترکیدگی کنتور و لولههای آب از سوی مشترکان طی هفته گذشته گزارش شده است.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه افزود: باتوجه به کاهش شدید دمای هوا در هفته منتهی به جمعه ۲۵ بهمن ۹۸، به ویژه در روزهای قید شده، تأسیسات آب شهری استان بخصوص تاسیسات مربوط به انشعابات خانگی دچار آسیب شدند.

داودی با اشاره به اینکه بیشترین این حوادث مربوط به ترکیدگی کنتور در ساختمان ها بوده است، گفت: راهنمایی های لازم از سوی کارشناسان سامانه ۱۲۲ و حوادث و اتفاقات برای نحوه مواجهه با یخ زدگی به مردم انجام شده است.

او تأکید کرد: علت اصلی اکثر این حوادث عدم عایق بندی و قرار گرفتن کنتور و لوله ها در معرض هوای سرد و رفع غیر اصولی یخ زدگی کنتورها عمدتا توسط مشترکین بااستفاده از آب جوش و در نهایت شکستگی شیشه و بدنه کنتور و نشت آب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این شرکت با آغاز فصل سرما اقدام به اطلاع رسانی از طریق رسانه های مکتوب و مجازی، پخش پیام از طریق رادیو و تلویزیون، تیزر، پویانمایی در راستای جلوگیری از یخ زدگی کنتور نموده است اما متاسفانه تعداد حوادث آب در این چند روز نشان دهنده بی توجهی برخی از مشترکین به این توصیه ها است.

استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت