ماهی قرمز وارداتی نیست


ماهی قرمز وارداتی نیست

ساری - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت که ماهی قرمز سفره هفت سین داخلی است و تحت نظارت دامپزشکی تولید می شود و وارداتی نیست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران ، دکتر سید حسین رضوانی افزود : ماهی قرمز که آن را ماهی طلائی نیز می نامند، از جمله نخستین ماهیانی است که ریشه آن از کشور چین بوده و به همین دلیل برخی از آن به نام ماهی چینی نام می برند.

وی با تاکید بر این که ماهی قرمز وارداتی وجود ندارد ، گفت : به همین دلیل این اطمینان خاطر را به مردم می دهیم که با رعایت بهداشت فردی و تهیه ماهی قرمز از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، مشکلی به وجود نمی آید.

رضوانی یکی از نشانه های ماهی قرمز سالم را داشتن تحرک مناسب برشمرد و افزود : ماهی قرمز سالم شنای غیر طبیعی ندارد، پولک های آن سالم و عاری از زخم است ، برآمدگی در بدن ماهی وجود ندارد ، به پهلو خوابیده یا در حال شنا نیست و به صورت راست با دم کشیده شنا می کند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران از شهروندان خواست تا ماهی قرمز را از مراکز معتبر و بهداشتی که مسقف بوده و قابل شست و شو و ضدعفونی و با ظرف مناسب هستند، تهیه کنید و برای انتقال ماهی از مراکز فروش به منازل حداکثر ۲ ساعت از کیسه های پلاستیکی مناسب که دو برابر میزان آب در کیسه، هوا وجود داشته باشد استفاده کنند.

وی از خانواده ها خواست تا به کودکانشان هم آموزش دهند که پس از دست زدن به ماهی قرمز و آب درون ظرف نگهداری آن ، دستان خود را با آب و صابون شست و شو داده و از دست زدن به چشم ، دهان و صورت پرهیز کنند.

بر اساس گزارش شیلام مازندران ، این استان با داشتن ۲۴ مزرعه تولید انواع ماهیان زینتی ، از کانون های پرورش دهنده ماهی قرمز در کشور است.

پارسال در مزارع تولید انواع ماهیان زینتی در مازدران حدو سه میلیون قطعه ماهیان زینتی از جمله ماهی قرمز یا 'گلد فیش ' تولید شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو