تقدیر از بانوان فعال فرهنگی در کانون‌های مساجد استان تهران


تقدیر از بانوان فعال فرهنگی در کانون‌های مساجد استان تهران

آئین تجلیل از بانوان فعال فرهنگی کانون‌های مساجد استان تهران به مناسبت ایام ولادت باسعادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، تجلیل از بانوان فعال فرهنگی کانون های مساجد استان تهران عصر روز گذشته ۲۸ بهمن ماه به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان»، با اشاره به اینکه مقام زن در اسلام، مقامی منحصر به فرد و نوین است، اظهار کرد: به هر نظام دیگری که می نگریم، درمی یابیم که زنان در آنجا خشنود نیستند، اما آنچه که اسلام برای زن در نظر گرفته است، چیزی است که با طبیعت او هماهنگی دارد و به او امنیت کامل می بخشد و از او در برابر شرایط نامساعد و دشواریهای زندگی محافظت می کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران افزود: در اسلام زن، علاوه بر مسئولیت اداره خانه و تربیت فرزندان که از مهمترین وظایف اوست، در بسیاری از مسئوولیت‌های اجتماعی با مردان شریک است و انجام این وظیفه خواه و ناخواه او را از حصار خانه به صحنه‌های اجتماعی می‌کشاند، که این نه تنها با حفظ حجاب و عفاف که از وظایف دیگر اوست، منافات ندارد بلکه او را در بهتر انجام دادن مسئوولیت‌های اجتماعی و سلامت روانی‌اش یاری می‌کند.

وی گفت: اسلام در هیچ زمینه ای سخت گیری نکرده است. و در همه شرایط مصالح فرد و اجتماع را در نظر گرفته است و بعد از وقوع انقلاب اسلامی تاکنون، زنان کشورمان به صورت گسترده و چشمگیری در فعالیت های سیاسی و اجتماعی حضور دارند، به نحوی که به هیچ وجه قابل مقایسه با زمان قبل انقلاب و سایر کشورهای منطقه نیست، اما در عین حال نگاهی به اهداف والای نظام و انقلاب اسلامی و مقایسه آن با واقعیات موجود بیانگر این است که زنان به مراتب می توانند نقش و کارکردهای مهم تر و فعال تری در جامعه ایفا کنند. نمونه بارز آن حضور 11 نفر از بانوان مسئول کانون فرهنگی هنری استان تهران در مرحله دوم رویداد ملی فهما می باشد که نقش ارزنده ای در فعالیت های مثمرثمر فرهنگی در سنگر مساجد ایفا کرده اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در ادامه با اهدای لوح تقدیر به بانوان همکار دبیرخانه ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران به عنوان نمایندگان بانوان مساجد استان تهران خانم ها شیرین و حسین پور از فعالیت ایشان در واحد خواهران دبیرخانه استان تهران تقدیر و تشکر کرد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان