سامانه بارشی جدید به استان اصفهان نزدیک می‌شود


سامانه بارشی جدید به استان اصفهان نزدیک می‌شود

کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: به دلیل نزدیک شدن سامانه جدید بارشی، هوای اصفهان فردا سالم است.

فاطمه زهرا سیدان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی طی امروز (سه‌شنبه ۲۹ بهمن) بیانگر جوی نسبتا پایدار برای استان است، اظهارکرد: چوپانان و خور و بیابانک درگیر گرد و غبار خواهند بود، اما برای مرکز اصفهان هوای سالمی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در بیشتر مناطق استان آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود، افزود: از فردا به تدریج با نزدیک شدن یک سامانه بارشی به استان شاهد افزیش ابر، وزش باد و بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

این کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، برای روز پنج‌شنبه در بیشتر مناطق استان بارش باران و در مناطق غرب، جنوب و ارتفاعات بارش برف را پیش بینی کرد و ادامه داد: در این روز در بیشتر مناطق استان وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در مناطق شرقی همراه با گرد و خاک محلی است. همچنین دمای هوا طی این مدت ۱ تا ۳ درجه افزایش خواهد یافت.

سیدان با بیان اینکه برای امروز (سه شنبه) بعد از ظهر دمای هوای اصفهان به حداکثر ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه فردا صبح به ۳ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید، گفت: در این مدت خور و بیابانک و شهرضا با ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین نقطه استان و بویین و میاندشت با ۵ درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین نقطه استان گزارش شده است.

همچنین کارشناس کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه امروز شاهد کاهش نسبی آلاینده‌ها بودیم و شاخص‌ها عدد کمتر از صد را نشان می‌دهند، گفت: ملاک‌های استاندارد و قابل اعتماد، شاخص‌های ۲۴ ساعته کیفیت هوا هستند که برای امروز عدد ۹۹ را نشان می داد.

محمود مزارع خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته نیز افزایش غلظت آلاینده را خواهیم داشت، اما شدید و مشکل‌ساز نیست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا