ناهماهنگی شناختی عامل تعارض و بسیاری از اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان است.


ناهماهنگی شناختی عامل تعارض و بسیاری از اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان است.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در مراسم افتتاحیه همایش روان‌شناسی تربیتی شناختی که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: مسأله اختلالات روانی در مدرسه یکی از دغدغه‌های مهم ما می‌باشد؛ دانش‌آموزان جمعیت در معرض خطر می‌باشند و این مسأله از جمله...

به گزارش سایک نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در مراسم افتتاحیه همایش روان‌شناسی تربیتی شناختی که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: مسأله اختلالات روانی در مدرسه یکی از دغدغه‌های مهم ما می‌باشد؛ دانش‌آموزان جمعیت در معرض خطر می‌باشند و این مسأله از جمله عواملیست که موجب رفتارهای ناسازگارانه می‌شود.

وی افزود: بحث شیوه پردازش شناختی اطلاعات در مغز همگون است و نظم ذهنی بر این اساس شکل گرفته است؛ وقتی دانش‌آموزان با اطلاعات متناقض در مدرسه، خانه و جامعه مواجه می‌شوند، دچار ناهماهنگی شناختی شده و این عدم هماهنگی ادراک او را دچار مشکل کرده و موجب “تعارض” می‌گردد؛ حواس‌پرتی، عدم تمرکز از همین جا نشأت می‌گیرد.

دکتر حاتمی در پایان اظهار داشت: همه ما می‌دانیم تعارض عامل اصلی بسیاری از رفتارهای ناسازگارانه از جمله اختلالات‌روانی است. بنابراین با توجه به سن حساس کودکان و نوجوانان مسأله “تربیت شناختی” اهمیت دارد، اصولاً روان‌شناسی تربیتی باید در نظام تربیتی و آموزشی دخالت نماید تا آموزش و پرورشی پویا داشته باشیم.

روابط عمومی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ج.ا.ا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی