شور و شوق مردم سرزمین نخل و آفتاب برای خلق حماسه‌ای دیگر


شور و شوق مردم سرزمین نخل و آفتاب برای خلق حماسه‌ای دیگر

زاهدان- ایرنا- مردم سیستان و بلوچستان که همواره با حضور پرشور در صحنه‌های مختلف حمایت و وفاداری خود به نظام و آرمان‌های انقلاب را به اثبات رسانده‌اند پس از مشارکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن اکنون نیز برای خلق حماسه‌ای دیگر و مشارکت حداکثری در انتخابات آماده شده و شور و شوق این روزهای مردم به ویژه جوانان نشان از این امر دارد.

در حالی که تنها چند روز بیشتر به ماراتن انتخابات مجلس یازدهم باقی نمانده فضای اغلب شهرهای سیستان و بلوچستان حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته و رقابت تبلیغاتی در ستادهای کاندیداها شور و حال بیشتری پیدا کرده است.

دیدارهای چهره به چهره و خانه به خانه، نشست های قومی و طایفه ای، بهره گیری از رسانه ها بویژه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی روز بروز بیشتر و حساستر می شود و هر یک از نامزدها و طرفداران آنان در تلاش برای معرفی توانمندی های خود و فرد مورد نظرشان هستند.

طرفداران و هواداران کاندیداها به ویژه جوانان و نوجوانان با نصب پوستر و بنر نامزدهای مورد نظر خود در محلات، ستادهای تبلیغاتی و خودروها شور و شوق و هیجان فضای انتخاباتی را ۲ چندان کرده اند.

در این میان کاربران فضای مجازی جنب و جوش بیشتری دارند و هر یک به تبلیغات و شرح توانمندیها و ظرفیت ها و عملکرد نامزدهای موردنظرشان مشغول هستند.

جوانان و نوجوانان با حضور در ستادهای تبلیغاتی و یا صفحات مجازی به تبلیغ صحیح از نامزد خود می پردازند.

قشرهای مختلف مردم، کاندیداها، علما، بزرگان و سران طوایف و اقوام، مسوولان، همه و همه در تلاش برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مشارکت گسترده عمومی در این صحنه ملی هستند.

محمد مقدادی یکی از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتخابات پیش رو از حساسیت بسیاری نسبت به دوره های قبل برخوردار است.

وی ادامه داد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با تحریم ها و فشارهای اقتصادی و معیشتی و ایجاد یاس و نا امیدی سعی دارند مردم را نسبت به نظام و کشور ناامید و از حضور مردم در عرصه های مهم کشور چون انتخابات جلوگیری کنند.

مقدادی گفت: این دوره نیز چون دوره‌های قبل در انتخابات شرکت می‌کنم و با این حضور موجب شکست توطئه های دشمن خواهم شد.

صادق شهرکی یکی دیگر از شهروندان زاهدانی به ایرنا گفت: من به عنوان یک ایرانی و دوستدار وطن، نظام و رهبرم شرکت در انتخابات را بر خود واجب می دانم.

وی اظهار داشت: حضور مردم در مسایل سرنوشت ساز جامعه چون انتخابات بسیار مهم است چرا که این حضور بر آینده خودمان تاثیر گذار است.

شهرکی تصریح کرد: برای پیشرفت و توسعه شهر، استان و کشور باید بدور از گرایش های قومی و مذهبی به افراد شایسته، دلسوز و متخصص رای دهیم و سرنوشت چند ساله کشور را به دست افراد لایق تر و شایسته تر بسپاریم.

عدنان سرحدی به عنوان رای اولی که برای شرکت در انتخابات شور و شوق خاصی دارد، گفت: بسیار خوشحال هستم امسال برای اولین بار می توانم در انتخابات شرکت کنم و در سرنوشت شهر و کشور خود نقش داشته باشم.

وی با بیان اینکه من به عنوان یک جوان خواسته هایی از نامزد منتخب خود دارم که باید به آن توجه شود تصریح کرد: ایجاد فرصت شغلی، دغدغه مندی برای مردم، نگاه و توجه به اقشار ضعیف جامعه، توجه به ساخت و توسعه مراکز ورزشی و تفریحی از جمله خواسته هایم است.

سرحدی اظهار داشت: شرکت در انتخابات امری واجب و بسیار مهم است و من از تمام هم سن و سال های خودم برای حضور در این صحنه دعوت می کنم.

انتخاب صحیح و دقیق بسیار مهم است

معاون امور مجلس رییس جمهوری نیز در سفر به زاهدان گفت: انتخاب صحیح و دقیق بسیار مهم است و مردم باید نماینده های قوی، دلسوز، متخصص و شجاع را انتخاب کنند.

حسینعلی امیری ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به عنوان نماد مردم‌سالاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی بیان کرد: ریل گذاری دولت توسط مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود بنابراین مجلس قوی و کارآمد نقش بسیار زیادی در پیشرفت و توسعه کشور دارد.

معاون امور مجلس رییس جمهوری اظهار داشت: همه گروه‌ها، احزاب و مردم حتی اگر گلایه هم دارند به خاطر ایران اسلامی باید در انتخابات حضوری باشکوه داشته باشند.

شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همچون گذشته حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم شیعه و سنی این استان همانگونه که در انتخابات گذشته حضوری باشکوه داشتند در این انتخابات نیز حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

احمدعلی موهبتی ادامه داد: معدل مشارکت مردم کشور در انتخابات گذشته ۶۰ درصد اما در سیستان و بلوچستان بیش از این رقم بوده است که این امر نشان از حضور همیشه در صحنه این مردم دارد.

وی بیان کرد: حضور پرشور و با شکوه مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تضمین کننده امنیت پایدار کشور است.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مسوولان بستر حضور پر شور و با شکوه مردم در انتخابات پیش رو را فراهم کنند.

وی ادامه داد: همه‌ی مردم و گروه‌ها و احزاب با وجود گلایه‌مندی‌هایی که دارند باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نظام و کشور متعلق به همه ما است و باید برای سرنوشت کشور خودمان دغدغه‌مند باشیم.

وی با قدردانی از حضور باشکوه مردم سیستان و بلوچستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: حضور مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی از جمله راهپیمایی و انتخابات امنیت پایدار را به دنبال دارد.

سیستان و بلوچستان با ۶ حوزه انتخابیه دارای ۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حوزه انتخابیه زابل ۲ نفر، زاهدان ۲ نفر، خاش یک نفر، سراوان یک نفر، ایرانشهر یک نفر و چابهار یک نفر نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

علی زینی وند ادامه داد: ۱۲۲ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان از ۳۶۰ نفر ثبت نام کننده توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

وی اظهار داشت: در این دوره بخش عمده‌ای از انتخابات با فرایند تمام الکترونیک صورت می‌گیرد و در تمام هزارو ۶۸۹ شعبه اخذ رای به همین تعداد دستگاه‌های مکانیزه احراز هویت در اختیار شعب قرار گرفته و کاربران و متولیان نیز آموزش‌های لازم را به صورت کامل فراگرفته اند.

رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: با تمهیدات اندیشیده شده در این دوره هیچ‌گونه امکان رای تکراری وجود نخواهد داشت و دستگاه‌های الکترونیکی به صورت آنلاین احراز هویت می‌کنند و روی سیستم جامع وزارت کشور، ثبت احوال و استانداری ها نشان داده می‌شود و در واقع رای دادن در این دوره کاملا اطمینان بخش و شفاف است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در تمامی شعب اخذ رای تدابیر لازم، پیش بینی ها، تدارک و پشتیبانی اندیشیده شده و در حدود ۴۷ هزار نفر فرایند اجرایی برگزاری انتخابات را در استان انجام می‌دهند تا انتخاباتی سالم، پرشور و شفاف و رقابتی و امن در استان همدوش سایر نقاط کشور برگزار شود.

وی افزود: تعداد واجدان شرایط رای دادن یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۱۴ نفر است که از این تعداد ۱۴۸ هزارو ۳۹۰ نفر رای اولی هستند و امیدواریم مردم مشارکت بالایی داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!