بیش از 6 هزار دانش آموز تهرانی آموزش ترافیکی دیدند


بیش از 6 هزار دانش آموز تهرانی آموزش ترافیکی دیدند

تهران- ایرنا- معاون حمل و نقل ترافیک منطقه 9 شهرداری تهران گفت که 6 هزار و 110 دانش آموز این منطقه طی پنج ماه، آموزش ترافیکی دیدند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ «فرزاد فرهادیان» افزود: ترافیک امروزه به خصوص در کلان شهرها به یکی از مسایل مهم و پیچیده مدیریت شهری تبدیل شده است.

وی افزود: معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با احداث شهرک های آموزش ترافیک با رویکرد تاثیر گذاری آموزش بر رفتار شهروندان سعی برکاهش دادن معضلات اجتماعی و شهری نشات گرفته از رفتارهای ترافیکی شهروندان را دارد.

وی با اشاره به اولویت سر فصل های ترافیکی گفت: آموزش مفاهیم محیط زیست در حمل و نقل ترافیک شامل امداد اولیه در تصادف، آموزش قوانین و مقررات عبور و مرور ایمن شهری، آشنایی با وسایل حمل و نقل عمومی و روش‌های صحیح استفاده از آن، آشنایی با ایمنی عبور و مرور عابرین پیاده بوده است.

وی ادامه داد: آشنایی با حقوق و قوانین و رفتارهای شهروندی در حوزه ترافیک، آموزش استفاده از سرویس مدارس، آشنایی با قوانین و تکالیف سرنشین خودرو، آموزش مفاهیم TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی)، تربیت شهروند مشارکت پذیر، آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، آموزش دوچرخه سواری عمومی و تخصصی (پیست) و دوچرخه سواری در جاده، دوره آموزش دوچرخه سواری تخصصی (تعمیرات)، تکنیک های رانندگی در شرایط بحرانی (سیل- زلزله) و آموزش مهارت های فنی خودرو نیز به دانش آموزان ارایه شد.

فرهادیان با اشاره به شیوه های آموزش در شهرک ترافیک عنوان کرد: اجرای نمایش های آموزشی و کارگاه نقاشی برای کودکان، آموزش مفاهیم ترافیکی در محوطه پارک ترافیک برای کودکان، آموزش دورهای ترافیک به شهروندان در مدارس و سرای محلات، آموزش دوچرخه سواری برای سنین مختلف و ارائه دوچرخه به شهروندان از جمله روش های آموزشی بوده است.

منطقه ۹ در غرب شهر تهران قرار دارد. این منطقه از ۲ ناحیه تشکیل شده است و دارای ۸ محله است؛ سه راه آذری، مهرآباد شمالی و جنوبی، ۳۰ متری جی، یافت‌آباد، ۲۰ متری شمشیری، ۲۱ متری جی و بلوار استاد معین از محلات این منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج