ادعای شبه‌نظامیان کُرد: «خودمختاری» در سوریه حق قانونی ماست


ادعای شبه‌نظامیان کُرد: «خودمختاری» در سوریه حق قانونی ماست

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» ادعا کردند که خودمختاری، حق مشروع آنان بوده و به یک پروژه واقعی بدل شده است که نمی‌توان آن را از بین برد.

به گزارش مشرق، شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» موسوم به «قسد» بار دیگر بر طرح جدایی‌طلبانه خود موسوم به «خودمختاری» تأکید کردند.

«مظلوم عبدی» از فرماندهان نیروهای مزبور ادعا کرد که وضعیت سوریه نمی‌توانند مانند وضعیت سال ۲۰۱۱ باشد، بلکه باید [در حکومت سوریه] نقش بیشتری به کُردها داده شود.

بیشتر بخوانید:

کردهای سوریه از آمادگی برای گفت‌وگو با ترکیه خبر دادند

روزنامه الوطن سوریه به نقل از عبدی گزارش داد که مطالبات قسد در گفت‌وگوهایی که با دولت سوریه دارد، در راستای تشکیل نهاد موسوم به «خودمختاری دموکراتیک» است.

وی مدعی است که تشکیل این خودمختاری، «حق مشروع» شبه‌نظامیان کُرد است و به «یک پروژه واقعی بدل شده است که نمی‌توان آن را از بین برد».

این مسئول کُرد ادعا کرد که «بدون توجه واقع‌بینانه به این پروژه، نمی‌توان به راهکاری [برای حل بحران] در سوریه دست یافت».

عبدی همچنین گفت که همه مذاکرات سوریه طی سالهای گذشته به این خاطر به نتیجه نرسیده است که «نمایندگان خودمختاری» کُرد در آن حضور نداشته‌اند.

در آغاز جنگ علیه سوریه، احزاب کُرد با حمایت آمریکا در مناطق تحت اشغال خود در شمال و شمال شرق سوریه، نهاد موسوم به خودمختاری را تشکیل دادند.

شبه‌نظامیان کُرد با کمکهای آمریکا در تلاش هستند که یک خودمختاری جدا از دولت سوریه در این مناطق تشکیل دهند.

این در حالی است که فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه اخیرا تأکید کرد که دولت قانونی این کشور با طرحهای تجزیه‌طلبانه شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه، مخالف است.
پس از اینکه ترکیه و عناصر تروریستی وابسته به این کشور در شمال سوریه دست به تحرکاتی زدند، باز هم شبه‌نظامیان کُرد روز گذشته از ارتش سوریه درخواست کمک کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها