توانمندی بالای ایران در کنترل و مهار بیماری‌های واگیر


توانمندی بالای ایران در کنترل و مهار بیماری‌های واگیر

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: : ایران از توانمندی بالایی در کنترل و مهار بیماری‌های واگیر برخوردار است.

توانمندی بالای ایران در کنترل و مهار بیماری‌های واگیربه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کریستف هملمن در حاشیه بازدید وزیر بهداشت از پایان قرنطینه تعدادی از دانشجویان و هموطنان ایرانی مقیم ووهان در یکی از هتل‌های اطراف تهران بزرگ، اظهار کرد: در این مدت از مجموعه‌هایی که در ایران برای کنترل بیماری‌های واگیر فعالیت دارند مانند انستیتو پاستور، بازدید کردم و چندین بیمارستان در ایران کاملا برای مواجهه با شرایط مبتلایان به کروناویروس در نظر گرفته شده است و از این بیمارستان‌ها که از امکانات بسیار خوبی برخوردار بودند، هم بازدید کردم.

او افزود: ایران از توانمندی بالایی در کنترل و مهار بیماری‌های واگیر برخوردار است و سازمان جهانی بهداشت آمادگی دارد که همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران را تقویت کند و اطمینان داریم که همه می‌توانیم در جهتی مثبت و مفید به ایران و جامعه جهانی کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونای جدید قابل کنترل است
نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران بیان کرد: از انستیتو پاستور و تعدادی از بیمارستان‌های تهران و کرمان که برای پذیرش مبتلایان احتمالی کروناویروس جدید از سوی وزارت بهداشت ایران در نظر گرفته شده بود، بازدید کردم و این مراکز از امکانات بسیار خوبی برخوردار بودند و ظرفیت بسیار بالای ایران در مقابله و کنترل بیماری‌های واگیر دار را به خوبی مشاهده کردیم.

هملمن افزود: همه این‌ها را دیدم و تنها چیزی که در ایران ندیدم، بیمار مبتلا به کرونا ویروس جدید بود. شاید در کشور‌های همسایه شاهد ابتلای چندین نفر به کروناویروس جدید بوده ایم، اما به طور کلی در سطح جهانی، وضعیت این بیماری در حال کنترل است و روند کاهشی دارد.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود