رفع خلاء قانونی در حوزه‌های علمی انتظار دانشگاهیان از نمایندگان مجلس


رفع خلاء قانونی در حوزه‌های علمی انتظار دانشگاهیان از نمایندگان مجلس

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: افرادی باید وارد مجلس شوند که بتوانند از طریق تصویب قوانین درست و بجا در حوزه‌های فناوری و علمی خلاء قانونی موجود در این زمینه را مرتفع کنند.

رفع خلاء قانونی در حوزه‌های علمی انتظار دانشگاهیان از نمایندگان مجلس

سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص انتخابات مجلس یازدهم و اشاره به اهمیت مجلس گفت: مجلس بسیار مهم است وافرادی باید در کسوت نماینده در صحن مجلس حضور پیدا یابند که دغدغه توسعه علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور را داشته باشند. آن‌ها باید افراد متبحری باشند که این موضوع بستگی به انتخاب مردم دارد که فرد اصلحی را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند.

نصیری تاکید کرد: مردم باید فردی را انتخاب کنند که از نظر تخصص، تعهد و میزان تجربیات، فردی آشنا به بحث توسعه امروز در دنیا بوده و شایستگی حضور در مجلس را داشته باشد تا بتواند از طریق تصویب قوانین درست و بجا در حوزه‌های فناوری و علمی خلاء قانونی موجود را مرتفع کند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: نمایندگان امروز ما باید با اصطلاحات و مفاهیم مربوط به نوآوری آشنا باشند و با مشورت گرفتن از دانشگاه‌ها قوانینی را وضع کنند که پس از گذشت یکسال نیازی به اصلاح نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: نقش موثر توسعه علم و فناوری در رفاه جامعه

او تصریح کرد: نیاز امروز جامعه ما به داشتن قوانین قوی، می‌طلبد که نمایندگانی روی کار بیایند که آشنا به مسائل روز کشور و جهان باشند و تنها راه تحقق این هدف حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است که باید بر مبنای مطالعه دقیق بیوگرافی و رزومه افراد باشد هر رأیی که در صندوق انداخته شود می‌تواند تأثیر بسزایی در سرنوشت و توسعه علمی کشور داشته باشد.

نصیری ادامه داد: در واقع موضوع انتخابات یک امر هویتی است؛ مردم باید از رقابت‌های قبیله‌ای و عشیره‌ای پرهیز کنند و افراد توانمند را به عنوان نماینده خود در مجلس انتخاب کنند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در خصوص تأثیر و نقش حضور قشر جوان و به ویژه دانشجویان در انتخابات مجلس اظهار کرد: آینده کشور به دست جوانان است، آن‌ها باید با حضور در پای صندوق‌های رأی سرنوشت خود را تعیین کنند.

او با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه جوانان سرمایه این کشور هستند، یادآور شد: در گذشته و در جبهه‌های مهم دفاعی در زمینه‌های مختلف این جوانان بودند که نظام را حفظ کرده و تا این مرحله رشد داده‌اند، امیدواریم که ادامه هم داشته باشد. همه چیز به دست جوانان تغییرپذیر است.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی