رییس تبیان افغانستان: غرب‌ تشکیل دهنده گروه‌های تکفیری است


رییس تبیان افغانستان: غرب‌ تشکیل دهنده گروه‌های تکفیری است

کابل - ایرنا - رییس مرکز فرهنگی و اجتماعی تبیان گفت، غرب با کمک عربستان گروه‌های تکفیری مانند داعش، النصره و سایر جریان‌ها را تشکیل داد تا به وسیله آنها امکان توسعه قلمرو رژیم غاصب صهیونیستی را فراهم کند.

«محمدامین زاهدی» روز یکشنبه در مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز زن و سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (ع) در شهر کابل افزود، پس از تشکیل گروه‌های تکفیری‌، توطئه‌ها علیه لیبی یمن، سوریه، عراق و بعضی کشورهای دیگر آغاز شد.

وی گفت، غرب با این توطئه اقدام به درگیر کردن کشورهای اسلامی در جنگ‌های طولانی و زیر سوال بردن اسلام را دنبال می‌کند.

زاهدی تصریح کرد: پس از شکل گیری جریان‌های تکفیری، شهید قاسم سلیمانی محور مقاومت را سازماندهی کرد تا در مقابل این توطئه‌ها ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه با ایجاد محور مقاومت، برنامه غربی‌ها حنثی شد افزود، اگر محور مقاومت و رشادت‌های شهید سلیمانی نبود، امروز باید شاهد حضور سربازان اسرائیلی در افغانستان و برخی دیگر کشورهای اسلامی می‌بودیم.

زاهدی گفت: اگر محور مقاومت با توطئه بزرگی که برای نابودی کشورهای اسلامی تدارک دیده شده بود، مقابله نمی کرد، امروز باید شاهد وضعیت فاجعه باری می‌بودیم، اما ایستادگی شهید سلیمانی برنامه آنان را نقش بر آب کرد.

سجاد عباسی یکی دیگر از علمای دینی هم در این مراسم اظهار کرد در حال حاضر غرب می‌داند که در مقابل اسلام شکست خورده، در نتیجه معادلات سیاسی را برهم می‌زند تا شکست آنان ظاهر نشود.

به اعتقاد وی، در حال حاضر تلاش دارند که ایران، افغانستان، عراق و دیگر کشورهای اسلامی را تجزیه کنند تا اسرائیل در مقابل آنان به راحتی ایستادگی کند.

این تحلیلگر سیاسی افزود: شکل دهی محور مقاومت توسط سردار سلیمانی به منظور مقابله با جنگ جهانی سوم بود و در این جنگ قرار بود که نظم نوین جهانی شکل بگیرد تا کشورهای اسلامی به مناطق بسیار کوچکی تقسیم شوند و در مقابل اسرائیل بتواند به راحتی تصمیمات خود را عملی کند.

عباسی تاکید کرد که در حال حاضر ما موظف هستیم در مقابل جبهه کفر بایستیم چون تقابل اسلام و غرب است و آنان با این اندیشه به دنبال نابودی قطب اسلام هستند.

یارمحمد رحمتی استاد حوزه و عالم دینی نیز با اشاره به شهادت سردار سلیمانی در عراق توسط آمریکایی‌ها گفت که این سردار دلیر اسلام خواست گروه‌های تروریستی و ضد اسلامی را نابود کند، اما او را به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد، آمریکایی‌ها درک کرده بودند که اگر این مجاهد نستوه در صحنه جهانی باشد، هیچ برنامه استکباری تحقق نخواهد یافت، غافل از اینکه شهادت بزرگ مرد تاریخ، عامل بیداری جهان اسلام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید