آمار ترسناک پاختاکور؛ دستان خالی ایران در تاشکند


آمار ترسناک پاختاکور؛ دستان خالی ایران در تاشکند

 با باخت مقابل پاختاکور شانس صعود شاگردان سرآسیابی به حداقل رسید. آنها با دریافت 5 گل خورده و بدون امتیاز در قعر جدول جا خوش کردند.

با باخت مقابل پاختاکور شانس صعود شاگردان سرآسیابی به حداقل رسید. آنها با دریافت ۵ گل خورده و بدون امتیاز در قعر جدول جا خوش کردند.

به گزارش وب‌سایت نود، شکست شهرخودرو مقابل پاختاکور اتفاقی قابل پیش‌بینی بود. اگرچه نماینده ازبکستان در میان غول‌های آسیا محسوب نمی‌شود اما آمار آن‌ها مقابل تیم‌های ایرانی باعث می‌شد تا برای شهرخودرو نتوان شانسی برای پیروزی متصور شد. پاختاکور آماری عجیب مقابل تیم‌های ایرانی ثبت کرده است. این تیم پیش از این 9 بار در تاشکند با تیم‌های ایرانی بازی کرده و در هر 9 بازی برنده از میدان خارج شده است. یعنی نماینده ازبکستان مقابل ایرانی‌ها صددرصد امتیازات خانگی را کسب کرده که رکوردی شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب‌آهن، نفت و صبا تیم‌هایی هستند که هیچ کدام نتوانستند یک امتیاز هم از ازبکستان سوغات بیاورند و حالا باید شهرخودرو را هم به این لیست اضافه کرد تا تعداد این باخت‌ها به عدد 10 برسد. این در حالی است که آنها در 7 بازی خارج از خانه‌شان و در ایران فقط دو برد داشتند. 4 بار شکست خوردند و دوبار هم به تساوی امتیازها رضایت دادند.

الهلال به عنوان یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا با 13 برد مقابل تیم‌های ایرانی رکورددار است و در رده دوم حضور پاختاکور جالب توجه و البته تلخ است. نکته دیگر بازی امروز این بود که یک بازیکن نام‌آشنا برای تیم‌های ایرانی دوبار دروازه مهدی رحمتی را باز کرد. سرگیف مهاجم ملی‌پوش ازبکستان که در سه بازی اخیر مقابل تیم‌های ایرانی پایش به گل باز شده بود این بار هم دو گل به شهرخودرو زد. او سال گذشته تک گل تیمش مقابل پرسپولیس را به ثمررساند. همانطور که در سال 2016 هم با یک تک گل سه امتیازی دروازه تراکتور را باز کرد و یک گل هم به نفت تهران زده بود. او چهارمین و پنجمین گلش را هم وارد دروازه مهدی رحمتی کرد.

با باخت مقابل پاختاکور شانس صعود شاگردان سرآسیابی به حداقل رسید. آنها با دریافت ۵ گل خورده و بدون امتیاز در قعر جدول جا خوش کردند. شاگردان سرآسیایی البته می توانستند همان طور که در نیمه اول بازی پایاپای و خوبی مقابل میزبان ارایه کردند با ادامه آن روند با حداقل امتیاز تاشکند را ترک کنند اما در عرض ۳ دقیقه و با از دست دادن نظم و تمرکز نفرات این موقعیت را از دست دادند. باز هم یک اعتراض به داوری و ایستادن مدافعان و رحمتی به تصور آفساید باعث رقم خوردن اولین گل ازبکستانی‌ها شد و بعد از آن هم خیلی زود دو گل دیگر به ثمر رسید.

باتوجه به ثبت این نتیجه، تفاضل گل منفی ۵ و برتری احتمالی الهلال برابر نماینده امارات شانس کمی برای شگفتی سازی شهرخودرو در ادامه رقابت‌ها وجود دارد. آنها اگر می‌خواهند پس از مرحله گروهی در آسیا باقی بمانند باید هر ۶ امتیاز مصاف با شباب الاهلی امارات را کسب کنند و سپس از دو بازی سخت آخر سربلند خارج شوند.

30388

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان