طرح غربالگری تشخیص سرطان سینه در جهرم اجرا شد


طرح غربالگری تشخیص سرطان سینه در جهرم اجرا شد

شیراز-ایرنا- در قالب اجرای طرح غربالگری تشخیص سرطان سینه که به صورت رایگان در مرکز جامع سرطان خاتم‌الانبیا (ص) بیمارستان پیمانیه جهرم اجرا شد، بیش از 200 نفر معاینه بالینی شدند.

فوق تخصص جراحی سرطان دانشگاه علوم پزشکی جهرم، سه‌شنبه با اعلام این مطلب در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: در اجرای این طرح از مجموع 200 نفر مراجعه کننده، ۷۰ مورد مشکوک تشخیص داده شد و برای تأیید بیماری‌های سینه همچون سرطان و ضایعات خوش‌خیم به مراکز تصویربرداری و آزمایشگاهی بیمارستان پیمانیه جهرم ارجاع داده شدند.

دکتر مرضیه حق بین بیان داشت: هدف از اجرای این طرح، تشخیص زود هنگام سرطان سینه، سنجش سلامت برای پیشگیری از بیماری‌های سینه، کنترل و تشخیص سرطان در مرحله صفر بیماری است.

وی گفت: معاینه سینه، آموزش چگونگی خود مراقبتی توسط خود فرد از دیگر خدماتی بودکه در این طرح به مراجعه‌کنندگان ارایه شد.

حق بین اضافه کرد: تا کنون ۶ هزار پرونده از بیماران در مرکز جامع سرطان خاتم الانبیا (ص) بیمارستان پیمانیه جهرم به ثبت رسیده است که ۲۵۰ مورد از آن مربوط به بیماران سرطانی است که تحت درمان و حمایت این مرکز هستند.

وی افزود: همچنین سامانه‌ سیمای سرطان در مرکز نام برده فعال شده است که شامل ارایه بسته حمایتی به بیماران سرطانی و سخت درمان است.

به گفته حق بین، این بسته حمایتی شامل تخفیف هزینه درمان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از زمان تشخیص، درمان و مراقبت‌های حمایتی و تسکینی به بیماران سرطانی است.

سرطان سینه، پوست و روده بزرگ (کولون) از شایع‌ترین سرطان ها در شهرستان جهرم است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق