حمله های سایبری باعث افت کیفیت اینترنت ایران شده است


حمله های سایبری باعث افت کیفیت اینترنت ایران شده است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در خصوص افت کیفیت اینترنت اعلام کرد اختلال اینترنت کاربران به دلیل حمله های سایبری به زیرساخت‌های کشور است. طی هفته گذشته مسئولان کشور از گسترده‌ترین حمله سایبری تاریخ ایران علیه زیرساخت‌های ارتباطی خبر دادند و این روزها نیز خبرهایی از ادامه‌دار بودن این حملات منتشر می‌شود که تمامی این موارد کاهش... نوشته حمله های...

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در خصوص افت کیفیت اینترنت اعلام کرد اختلال اینترنت کاربران به دلیل حمله های سایبری به زیرساخت‌های کشور است.

طی هفته گذشته مسئولان کشور از گسترده‌ترین حمله سایبری تاریخ ایران علیه زیرساخت‌های ارتباطی خبر دادند و این روزها نیز خبرهایی از ادامه‌دار بودن این حملات منتشر می‌شود که تمامی این موارد کاهش کیفیت اینترنت را برای کاربران ایرانی به همراه دارد.

حمله های سایبری و افت کیفیت اینترنت

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این رابطه عنوان کرد از خارج کشور شاهد انجام حمله های سایبری سازمان یافته به زیرساخت‌های ارتباطی کشور هستیم که میزان این حملات در حال افزایش است. وی افزود سطح این حملات تاکنون مشاهده نشده است و در حال حاضر با افزایش دو برابری حملات نسبت به هفته قبل مواجه هستیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد:

برای برخورد با حملات DDoS از یک سپر محافظ استفاده می‌شود که ما زیرساخت‌های داخل را در برابر حملات بیرون محافظت کنیم. هرچند تمامی این حملات از خارج کشور نیست و از داخل نیز شاهد حملات متعددی هستیم. همچنین برخی از دیتاسنترها تا به امروز با این نوع از حملات روبه‌رو نبوده‌اند و آمادگی لازم را نداشتند که بخواهند با این حملات مقابله کنند.

امیر ناظمی در ادامه افزود کیفیت اینترنت مردم به دلیل این حمله‌ها با اختلال مواجه شده است و ما از این موضوع نگران هستیم که با افت کیفیت اینترنت میزان نارضایتی مردم افزایش پیدا کند و تصور بر این شود که خود حاکمیت کیفیت اینترنت را کاهش داده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد:

در این وضعیت فعلی و هنگامی که فشار این مقدار زیاد است، به طوری که باعث می‌شود کیفیت اینترنت کاهش پیدا کند، کافی است این شایعه هم ایجاد شود که دولت اینترنت را قطع کرده که متاسفانه قبول آن برای مردم راحت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتانیاهو با هدف ماندن در قدرت به دنبال جنگ با ایران است