سلیمی نمین: حضور در انتخابات با هر گرایشی ضروری است


سلیمی نمین: حضور در انتخابات با هر گرایشی ضروری است

ایلام - ایرنا - مدیردفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: همه ما باید با هر سلیقه و گرایشی در انتخابات نقش آفرینی کنیم حتی اگر اعتقادی به نظام نداشته باشیم نباید با بی تفاوتی نقش تاثیرگذار خود را در شکل گیری یک نهاد مهم نادیده بگیریم.

عباس سلیمی نمین روز دوشنبه در نشست هم اندیشی گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد ایلام اظهار داشت: در زمان پهلوی ملت ایران نه حضور سیاسی داشت نه اقتصادی و ابرقدرت ها نیز نمی خواستند ملت ایران فرصتی برای عرضه داشته باشد و همین منجر به شکل گیری انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: پیوند بین سلطه و استبداد و همکاری تنگاتنگ آنها فرصتی برای اثبات توانمندی ملت ایران ایجاد نمی کرد چرا که در غیر اینصورت باعث رشد ایران می شد.

سلیمی نمین یادآور شد: اما با ملی شدن صنعت نفت اتحاد خاصی بین ملت ایران بوجود آمد و بزرگترین و پیچیده ترین صنعت که به گفته بسیاری از استعمارگران ایران قادر به مدیریت آن نیست به بهترین شکل اداره شد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: در این میان ملت ایران به سرعت خود را اثبات کرد و با وجود همه فشارها نتوانستند در اراده ملت تاثیر بگذارند و کودتای دیگری برای آنان بنام انقلاب اسلامی رخ داد.

سلیمی نمین افزود: قبل از انقلاب هیچ زیرساختی در ایران وجود نداشت و حتی زمانیکه قیمت نفت بالا رفت و استخراج آن به بالاترین حد خود رسید این موضوع چالشی برای چاه های نفتی و باعث آسیب جدی به آنها شد و این ثروت عظیم در هیچ زمینه ای سرمایه گذاری نشد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت کشور از هیچ موهبتی برخوردار نبود، اظهار داشت: اینکه به گفته برخی، ایران بدون هیچگونه زیرساختی در آستانه شکوفایی اقتصادی بود حرف سستی است که برای تطهیر آمریکا ها و انگلیسی ها بکار می رود.

وی افزود: انقلاب ملت ایران بر اساس واقعیت هایی بود که پیش روی ملت ایران وجود داشت و در مدت کوتاهی ملت توانست در برابر زیاده خواهی ها رشد کند و توانمند شود.

سلیمی نمین تاکید کرد: اگر ایران توسط یک رهبر بعنوان شاخص قدرت در مسیر انقلاب گری قرار نمی گرفت چنین انقلابی شکل نمی گرفت.

مدیردفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتخابات گفت: ملت ایران با اثبات قدرت خود و با وجود فشارها و برخوردهای ناروا توانایی رشد دوباره دارد و بسوی آینده ای تمدن ساز پیش می رود و همین سبب ایجاد ترس در دشمنان شده است.

وی تاکید کرد: امروز سرنوشت ملت ایران مطرح است اگر سستی کنیم فرصتی را در اختیار بیگانگان برای ضربه زدن به نظام و ملت ایران قرار دادیم.

سلیمی نمین با بیان اینکه امیدواریم با درایت خود این فرصت ر ا برای دشمنان ایجاد نکنیم، گفت: برخی خودخواهی ها، خودبزرگ بینی ها و کج فکری ها موجب می شود به اتحاد ملت خدشه وارد شود در حالیکه می توان با اختلاف عقیده و سلیقه های متفاوت سرنوشت خود را تعیین کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!