مزایا و معایب ثبت شرکت


یکی از مهم ترین مراحل در ثبت شرکت انتخاب نام شرکت است که از آن بعنوان شناسایی شرکت استفاده می شود. با توجه به این موضوع که نام شرکت بین شما و رقبا متمایز می شود، برای انتخاب آن باید بسیار توجه لازم را انجام دهید زیرا با تغییر نام شرکت، شما از نظر مشتریان شرکتی غیر حرفه ای به حساب می آیید.

صراط:

همانطور که از عنوان این مقاله پیداست قصد داریم امروز اطلاعاتی با موضوع مزایای ثبت شرکت به شما ارائه دهیم که در ابتدای مسیر صاحبان اصناف و مشاغل اولین سوالی که برایشان پیش می آید این است که اصولا چرا باید شرکت ثبت کنیم؟

مزایا و معایب ثبت شرکت

مزایای ثبت شرکت

۱-فعالیت بطور رسمی و قانونی انجام می شود.
۲-کلیه ی اعضا در مقابل اشخاص ثالث دارای مسئولیت می باشند.
۳-شرکت در مناقصات و مزایدات
۴-می توان به راحتی نمایندگی رسمی تاسیس کرد.
۵-با ثبت شرکت ها کلیه ی اطلاعات شما در سازمان ثبت شده بنابراین باعث کسب جلب اعتماد مشتریان خواهد شد.
۶-سابقه شرکت بطور رسمی ثبت می شود.
۷-دریافت وام و تسهیلات بانکی

معایب ثبت شرکت

۱-تکمیل دفاتر شرکت
۲-پرداخت مالیات
۳-مشخص کردن مکانی مناسب برای شروع فعالیت
۴-پرداخت حقوق کارکنان شرکت
۵-آشنایی کامل با قانون تجارت
۶-مدت زمانی که برای ثبت شرکت بطول می انجامد.
پس بهتر است برای آغاز فعالیت تجاری بصورت منظم و سازمان دهی شده از طریق ثبت شرکت اقدام نمایید.

ثبت نام شرکت

یکی از مهم ترین مراحل در ثبت شرکت انتخاب نام شرکت است که از آن بعنوان شناسایی شرکت استفاده می شود. با توجه به این موضوع که نام شرکت بین شما و رقبا متمایز می شود، برای انتخاب آن باید بسیار توجه لازم را انجام دهید زیرا با تغییر نام شرکت، شما از نظر مشتریان شرکتی غیر حرفه ای به حساب می آیید.
روند انجام ثبت نام برای شرکت در دوران قدیم بصورت سنتی و به شکل دفتری انجام می شد که با توجه به پیشرفت و گذر زمان، افراد برای آسان تر شدن مراحل، جلوگیری از ثبت نام تکراری و برای اختیار داشتن کلیه اطلاعات مربوطه تصمیم به وارد کردن آن در رایانه را گرفته اند که روزانه و بطور منظم می توان آن را مشاهده نمود.

نحوه ثبت نام شرکت به چه صورت است؟

امروزه شما می توانید به دو صورت حضوری و غیرحضوری به ثبت نام شرکت بپردازید که اگر قصد ثبت نام شرکت بصورت غیرحضوری دارید، می توانید با وارد شدن به نشانی http://www.irsherkat.ssaa.ir ثبت نام خود را در کمترین زمان و بدون هدر رفتن وقتتان انجام دهید.

بنابراین روش کار بدینصورت خواهد بود، متقاضیان با وارد شدن به سامانه فوق و مشخص نموندن نوع شخصیتشان باید حداقل ۵ نامی را که انتخاب کرده اند با الویت وارد سامانه کنند تا کارشناسان به بررسی آن پرداخته و یکی را با توجه به الویت تایید نمایند در غیر اینصورت با رد نام پیشنهادی به متقاضی اطلاع داده می شود تا نام های جدیدی را ارائه دهند حال اگر متقاضی به رد نام اعتراض داشته باشد، می تواند فرم اعتراض را با دلایل خود پر کرده تا کارشناس مجدد به بررسی آن بپردازد اگر دوباره کارشناس دوم این نام را رد کرد متقاضی می تواند اعتراض خود را به اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری اعلام کند تا مسئول مورد نظر در سازمان نظر نهایی را اعلام کند.

عزیزان برای انتخاب نام شرکت باید به موارد زیر توجه نمایید.

۱-قبلا توسط شخص دیگری به ثبت نرسیده باشد.
۲-از کلمات فارسی استفاده شود.
۳-طوری باشد که موجب گمراهی مشتریان نشود.
۴-معنای آن در لغتنامه دهخدا و یا معین وجود داشته باشد و همچنین مطابق فرهنگ اسلامی باشد.
۵-اسامی انتخابی برای نام شرکت باید دارای ۳ سیلاب باشد.
۶-از واژه ی لاتین استفاده نشود.
۷-به هیچ عنوان از اسامی عام استفاده نشود. (باید اسامی خاص باشد)
۸-از واژه های کاشفان و دانشمندان استفاده نشود.
۹-انتخاب نام شرکت باید خلاقانه و به گونه ای باشد که خسته کننده نباشد.
۱۰-استفاده از کلمات اعداد، رنگ و شهر ها موردی ندارد ولی جزو شرکت شامل نمی شود.

شرکت های تجاری با توجه به قانون تجارت به ۷ نوع قالب به ثبت خواهند رسید که برای نامگذاری در هر یک باید توجه نمود.
شرکت با مسئولیت محدود: حتما باید در قبل و یا بعد از نام شرکت واژه بامسئولیت محدود قید شود در غیر اینصورت این شرکت از نظر اشخاص ثالث همانند شرکت تضامنی بوده و کلیه شرکا به نسبت به دیون شرکت مسئولیت دارند.

شرکت سهامی: شرکت سهامی به دو نوع شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی عام تقسیم می شوند که برای نامگذاری آن حتما باید واژه عام و واژه خاص را در نام شرکت قید کنید.

شرکت تضامنی: در اسم شرکت تضامنی باید حتما عبارت شرکت تضامنی و نام یکی از شرکا قید شود و حال اگر نام یکی از شرکا فقط قید شد باید در ادامه عباراتی همچون " و شرکا " یا " و برادران " استفاده شود.
شرکت نسبی: در اسم شرکت نسبی باید حتما عبارت شرکت نسبی و نام یکی از شرکا قید شود و حال اگر نام یکی از شرکا فقط قید شد باید در ادامه عباراتی همچون " و شرکا " یا " و برادران " استفاده شود.
شرکت مختلط غیرسهامی: قید عبارت شرکت مختلط + نام حداقل یکی از شرکای ضامن
شرکت مختلط سهامی: قید عبارت شرکت مختلط + نام حداقل یکی از شرکای ضامن

امتیازاتی که پس از ثبت نام شرکت به دست می آورید

۱-می توان از حمایت های قانونی بهره مند شود.
۲-واگذاری نام شرکت به اشخاص دیگر
۳-استفاده شخصی از نام شرکت

هزینه ثبت شرکت چقدر است؟

مزایا و معایب ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت در ایران بابت ارسال مدارک به پست، پرداخت حق الثبت شرکت و حق التمبر شرکت و درج آگهی در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار کشور می باشد. جهت استعلام هزینه ثبت شرکت در ایران کلیک کنید.

لازم به ذکر است که پس از ثبت شرکت شما باید نسبت به دریافت کد اقتصادی اقدام نمایید. همچنین گاهی ممکن است که بعد از ثبت تمایل داشته باشید که موضوعی را به موضوع شرکت الحاق نمایید یا آدرس شرکت را تغییر دهید که باید در قالب ثبت تغییرات شرکت به اداره ثبت شرکتها اعلام گردد و در روزنامه رسمی آگهی گردد.

موسسه ثبت شرکت کاج استارتاپ خدمات اداری به سبکی نوین با ارائه خدماتی مانند ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات، مشاوره کسب و کار و ... آماده همکاری می باشد. در این مقاله سعی بر این داشتیم تا همه موارد را برای شما یادآوری کرده و به شما آگاهی کامل بدهیم. شما در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال در هر زمینه ثبتی، می‌توانید با شماره 02166909585 تماس بگیرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403