عقل مردم که کامل شود زمینه ظهور فراهم می‌شود


عقل مردم که کامل شود زمینه ظهور فراهم می‌شود

حجت‌الاسلام مجدهاشمی با بیان‌اینکه درباره اهل‌بیت(ع) باید بیش از این صحبت کرده و سطح علمی جامعه بالا برود، گفت: عقل مردم که کامل شود زمینه ظهور فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید جلال مجدهاشمی» در مسجد جامع غدیر خم به سخنرانی پرداخت و گفت: اهل‌بیت(ع) نور واحد هستند و نقش آنها هدایت و نجات انسان‌ها است.

یک استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند عالم را برای انسان و انسان را برای خود آفرید، تصریح کرد: ماموریت اهل‌بیت(ع) وصل کردن مردم به خداوند است.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با بیان اینکه انسان دو خلقت روحانی و جسمانی دارد، اظهار کرد: خلقت روحانی انسان قبل از خلقت جسمانی او بوده است، انسان در عالم ذر به ربانیت خداوند متعال اعتراف کرده است.

ایناستاد حوزه علمیه افزود: شیطان، انسان را نسبت به فطرت الهی غافل می‌کند تا ربانیت الهی را فراموش کند.

وی با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) افزون بر خلقت روحانی و جسمانی بعد نوری هم دارند، گفت: خلقت اصلی اهل‌بیت(ع) همین خلقت نوری آنها است، در این زمینه روایات فراوانی وجود دارد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با بیان اینکه در قرآن کریم خداوند خود را نور آسمان‌ها و زمین معرفی کرده است، ابراز کرد: منشاء نور اهل‌بیت(ع) الهی است، خداوند هزاران سال پیش از خلقت انسان نور حضرت محمد(ص) و سپس امیرمومنان امام علی(ع) و سایر ائمه(ع) را خلق کرده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زهرا به معنای نور درخشان است، ابراز کرد: وجود حضرت صدسقه طاهره(س) همه عالم را روشن کرده است.

وی تاکید کرد: درباره اهل‌بیت(ع) باید بیش از این صحبت کرده و سطح علمی جامعه بالا برود، عقل مردم کامل شود زمینه ظهور فراهم می‌شود. با عقل کامل می‌توان کارهای فراوانی از اعمال خیر را انجام داد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با بیان اینکه مومنان و بدها رجعت دارند، خاطرنشان کرد: مومنان برای یاری امام زمان(عج) و بدها برای انتقام پس دادن رجعت می کنند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توی 10 ثانیه حدس بزن / چه کسی از دست پلیس فرار کرده؟