7500رای‌اولی سمنانی در تب و تاب آمدن دوم اسفند


7500رای‌اولی سمنانی در تب و تاب آمدن دوم اسفند

بیش از هفت هزار و 500 رای‌اولی استان سمنان برای اولین تجربه رای دادن و مشارکت سیاسی در تاب و تب آمدن دوم اسفند هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از وجود بیش از 7500نفر رای‌اولی در سمنان خبر داد و از رای‌اولی‌ها به عنوان سفیران تهیج یاد کرد.
به گزارش ایسنا- عرب خراسانی در همایش حماسه رای اولی‌های استان که با حضور معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان برگزار شد اظهار کرد: حضور رای‌اولی‌ها در انتخابات به حلاوت و شور انتخاباتی کمک می‌کند.

وی با اشاره به آشنایی دانش‌آموزان با فضای انتخابات و اهمیت آن در کشور خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش بر مبنای سیاست و برنامه ریزی‌ها و ذات کاری خود، بلوغ سیاسی و رشد دانش آموزان در این ‌حوزه را نیز در دستور کار خود قرار داده است و بر این اساس به پیش می‌رود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان از رای‌اولی‌ها به مثابه سفیران تهیج نام برد و افزود: با برنامه ربزی های صورت گرفته، دانش آموزان به عنوان سفیران تَهَیُج و شورآفرینی، نقش حماسی خود را در اسفند ماه سال جاری و انتخابات به خوبی ایفا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه افزون بر هفت‌هزار نفر در پایه دوازدهم در مدارس استان مشغول به تحصیل بوده و رای اولی محسوب می‌شوند اضافه کرد: سه‌هزار و 752 نفر از این رای‌اولی‌ها دختر و سه‌هزار و 791 نفر نیز دانش‌آموز پسر هستند.

عرب خراسانی از تلاش برای ایجاد شور انتخاباتی با حضور دانش آموزان خبر داد و گفت: در همین راستا تاکنون ۱۱ همایش متمرکز شهرستانی با هدف موج آفرینی و شوق آفرینی در خصوص انتخابات در استان برگزار شده است.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآوری کرد: بالغ بر ۲۲۰ همایش مدرسه محور نیز در سراسر استان با حضور کلیه دانش‌آموزان از پایه اول تا پایه چهارم برگزار شده است.
وی ضمن دعوت از همه مردم و خصوصا رای‌اولی‌ها برای مشارکت در انتخابات پیش رو اظهار کرد: مردم استان همواره حضوری حماسی در انتخابات ادوار مجلس و دیگر انتخابات داشتند و این دوره نیز شاهد حماسه سیاسی دیگری در استان و کشور خواهیم بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...