شاخص عمرانی راه‌های کرمانشاه مطلوب است


شاخص عمرانی راه‌های کرمانشاه مطلوب است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: با اجرای 22 پروژه در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها در سال 98 شاخصه عمرانی قابل قبولی را به دست آورده‌ایم.

«مسعود شریفی» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: با وجود اتفاقات طبیعی از قبیل سیل، زلزله و رانش که خسارات سنگینی را به حوزه راه وارد کرده بازهم توانستیم در حوزه راه ها عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ پروژه مهم در راستای توسعه راه‌های کرمانشاه معرفی شده است، گفت: این پروژه ها شامل احداث، بهسازی و آسفالت می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه بزرگراه کربلا مراحل پایانی خود را طی می کند، افزود: هشت کیلومتر قطعه هشت، ۱۶ کیلومتر قطعه ۹ و یک کیلومتر قطعه ۶ به اتمام رسیده و قطعه ۱۰ این بزرگراه هم در آستانه بهره برداری است.

شریفی عنوان کرد: بهسازی و تعریض و آسفالت ۴۵ کیلومتر محور جوانرود به ثلاث‌باباجانی، کمربندی شهر جوانرود و پروژه تثبیت ترانشه های جوانرود به ثلاث از دیگر پروژه های مهم اجرا شده در زمینه راه های استان هستند.

وی با اشاره به قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر راه کربلا گفت: با توجه به افزایش حجم تردد زائران اربعین در جاده های کرمانشاه، علاوه بر مسیر قصرشیرین و خسروی، راه های کرمانشاه به سمت ایلام و مرز مهران نیز در حال بهبود هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: ۲ پروژه احداث باند دوم اسلام آبادغرب به حمیل و حمیل به پلدختر به طول ۴۰ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

شریفی یادآور شد: تکمیل کمربندی سنقر و احداث باند دوم این مسیر هم به ترتیب با ۱۱ و ۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در حال انجام است.

وی ادامه داد: شروع عملیات اجرایی پروژه های احداث باند دوم بیستون به سنقر با ۳۰ درصد پیشرفت، تقاطع غیر هم‌سطح مجموعه تاریخی بیستون با ۸۵ درصد پیشرفت، احداث راه ارتباطی کرمانشاه به کوهدشت با ۵۵ درصد پیشرفت و تکمیل باند دوم هرسین با ۲۵ درصد پیشرفت از پروژه های در حال اجرای کرمانشاه در حوزه راه هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه گفت: ایجاد پل مسیر هرسین، احداث باند دوم سه راهی کنگاور به تویسرکان، احداث راه گیلانغرب به سومار با ۲۴ درصد، بهسازی راه سرتخت به دیزگران، احداث ۲ کیلومتر مسیر و تکمیل پل قره سو، ، احداث ۱۸ دهنه پل باکسی سه متری در منطقه گوارپیر، احداث باند دوم سه راهی نهاوند، و بهسازی محور گوآور به اسلام آباد غرب از دیگر پروژهای عمرانی کرمانشاه در حوزه راه هستند که در صورت اعتبار تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس