سایه تردید بر قطعیت حضور


سایه تردید بر قطعیت حضور

سنندج - ایرنا - اغلب معلمان و فرهنگیان کردستانی بر شرکت در انتخابات مجلس و گزینش فرد اصلح برای نمایندگی تاکید دارند اما برخی نیز از بی‌فایده بودن مشارکت در این ماراتن سیاسی به دلیل عملکرد ضعیف نمایندگان ادوار گذشته صحبت می‌کنند.

انقلاب اسلامی فارغ از هر گونه تفاوت مثبتی که نسبت به دوران ستمشاهی دارد، نقطه عطفی را از لحاظ دخالت ملت در سرنوشت کشور و انتخاب مسوولان دستگاه‌های مختلف ایجاد کرد، بطوریکه مردم اکنون نقش اصلی را در گزینش مدیران نظام حاکم ایفا می‌کنند.

مردم ایران امروز به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در انتخاب رهبری، رییس جمهوری، نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا دخالت دارند که این مهم نشان‌ از وجود دموکراسی و مردم سالاری در لایه‌های مختلف از پایین‌ترین رده تا بالاترین سطوح مدیریتی دارد.

در این میان مجلس شورای اسلامی به لحاظ وظیفه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین، از درجه اهمیت زیادتری در کشور برخوردار است و بطور قطع هر قانونی که توسط این نهاد به تصویب می‌رسد، روی زندگی اقشار مختلف مردم تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نسبت به قوه مقننه بی‌تفاوت بود.

اما مساله‌ مهمتر نیاز به وجود نمایندگانی توانمند، دلسوز و آگاه در مجلس است چرا که در صورت حضور منتخبانی کارآمد و دلسوز، می‌توان از مجلسی قدرتمند و تاثیرگذار برخوردار بود و در ایجاد این شرایط مردم هم باید مشارکت کنند.

اکنون که به دوم اسفند و زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم، بحث شرکت در انتخابات و انتخاب فرد مناسب به موضوعی نسبتا داغ در میان مردم تبدیل شده و هر کسی بنا به عقیده خود دلایلی برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات دارد.

برای اطلاع از دیدگاه‌های فرهنگیان و معلمان کردستانی در مورد اهمیت شرکت در انتخابات مجلس و اینکه آیا در این ماراتن سیاسی مشارکت خواهند کرد یا نه، با چند تن از آنان صحبت کردم که سخنان این قشر قابل تامل است.

پای صندوق می‌روم

معلم دوره ابتدایی که در شهر دیواندره خدمت می‌کند، به حضور خود پای صندوق رای در دوم اسفند اشاره و بر ضرورت شرکت گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای انتخاب اصلح و مایوس کردن دشمنان تاکید کرد.

ایوب مرادی معتقد است اغلب معلمان استان در این انتخابات شرکت خواهند کرد و ادامه داد: امیدواریم کاندیداهایی که به عنوان نماینده به مجلس راه می‌یابند، بدنبال منافع خود و اطرافیانشان نباشند بلکه هدف‌شان صرفا خدمت به مردم باشد.

او از اینکه برخی نمایندگان فقط دنبال تغییر مدیران اجرایی و گماردن حامیان خود در این مناصب هستند انتقاد کرد و گفت: منتخبان ملت باید از فرصت حضور در مجلس استفاده کرده و در راستای انعکاس مشکلات مردم، تصویب قوانین برای ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت‌ها گام بردارند.

در انتخابات شرکت نمی‌کنم

یکی از فرهنگیان سنندجی اما نظر متفاوتی دارد و می‌گوید: در انتخابات این دوره مجلس شرکت نمی‌کنم چرا که معتقدم نمایندگان ادوار گذشته کار خاصی برای ملت انجام ندادند و بیشتر به فکر منافع شخصی خود بودند و این روال باز هم‌ ادامه می‌یابد.

فرجی با بیان‌ اینکه انتخاب نماینده تاثیری در شرایط فعلی کشور ندارد، تاکید کرد: به این نتیجه رسیده‌ام که تاکنون نماینده‌ای کارساز و دلسوز بویژه در کردستان انتخاب نشده یا در صورت راه‌یابی به مجلس کار شاخصی انجام نداده بنابراین شرکت در انتخابات کاری بیهوده است.

سایه تردید بر قطعیت حضور

با انتخاب افراد اصلح، مجلسی مقتدر تشکیل دهیم

دبیر ناحیه ۲ آموزش و پرورش سنندج می‌گوید: با توجه به اینکه در وضعیت حساسی از لحاظ منطقه‌ای و جهانی قرار داریم بطور قطع حضور مردم در انتخابات می‌تواند اتحاد، یکرنگی و شور و نشاط سیاسی را در کشور ایجاد و توطئه دشمنان را خنثی کند.

سیدانور رشیدی به در راس امور بودن مجلس اشاره کرد و افزود: اگر می‌خواهیم مجلسی مقتدر داشته باشیم باید در انتخابات حضور یافته و با انتخاب افراد اصلح، شرایط را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در استان فراهم کنیم.

وی انتخاب نمایندگان توانمند و کارآمد و تشکیل مجلس تاثیرگذار را کمک به دولت دانست و عدم مشارکت در انتخابات را ضرری به خود مردم و باعث ورود افراد ناتوان و غیرمتخصص به خانه ملت عنوان کرد.

این دبیر سنندجی گفت: از آنجایی که تمام مسوولان مهم کشور از بالاترین رده مدیریتی یعنی رهبری تا پایین‌ترین آن (اعضای شوراهای شهر و روستا) به وسیله مردم انتخاب می شوند پس باید احساس مسوولیت کرد و با آگاهی و بصیرت در پای صندوق‌های رای، نماینده کارآمد انتخاب کرد.

رشیدی صداقت، دوراندیشی و بخشی‌نگر بودن را از مهمترین ویژگی‌های یک نماینده خوب دانست و اضافه کرد: نماینده باید در سطح کلان به مسائل استانی نگاه کند تا ضمن حفظ اتحاد ملی، عدالت و توسعه پایدار در کشور ایجاد شود که نفع آن برای تمام مردم است.

مردم پای صندوق‌های رای حاضر شوند

معلم بازنشسته سنندجی هم معتقد است همه باید پای صندوق‌های رای حاضر شویم تا با انتخاب نمایندگانی اصلح، دلسوز، متخصص و شجاع، شرایط بهتری برای رفع مشکلات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی فراهم شود.

عبدالله امجدی به شرکت خود در انتخابات مجلس آینده اشاره کرد و گفت: مردم باید همانند گذشته بصیر بوده و با مشارکت حداکثری در انتخابات، راه نفوذ دشمنان و دست‌درازی آنان را ببندند چرا که عدم حضور در پای صندوق‌های رای تنها به نفع دشمنان است.

وی از بی‌توجهی و عدم تحقق وعده‌های برخی نمایندگان ادوار گذشته انتقاد اما به مردم توصیه کرد با انتخاب افرادی صادق و دلسوز، برای پیشرفت و آبادانی استان گام بردارند همچنانکه وظیفه نماینده را نیز عملی کردن وعده‌های تبلیغاتی و پیگیری مشکلات مردم دانست.

سایه تردید بر قطعیت حضور

رای دادن بی‌فایده است

یکی از بانوان فرهنگی سنندجی هم به عدم مشارکت خود در انتخابات اشاره کرد و افزود: به دلیل عملکرد غیرقابل قبول نمایندگان گذشته استان در مجلس، امیدی به کاندیداهای فعلی هم ندارم و معتقدم شرکت در انتخابات دوم اسفند کاری بیهوده و بی‌فایده است.

احمدی تاکید کرد: نمایندگان به محض ورود به مجلس، تمام وعده‌های انتخاباتی خود را فراموش کرده و به تامین منافع شخصی و خانوادگی خود مشغول می‌شوند که نوعی بی‌احترامی و توهین به رای مردم است بنابراین تصمیمی برای حضور در پای صندوق رای ندارم.

مردم شرکت آگاهانه در انتخابات داشته باشند

یکی دیگر از معلمان بازنشسته بر لزوم شرکت گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات دوم اسفند تاکید کرد و اظهار داشت: عدم شرکت روشنفکرانه در این ماراتن سیاسی، موجب راهیابی نمایندگانی ناکارآمد و ضعیف به مجلس می‌شود که تبعات منفی برای کشور و استان خواهد داشت.

سیدخالد حسینی به حساسیت حضور در انتخابات پیش رو با توجه به شرایط منطقه و مشکلات موجود در کشور اشاره داشت و گفت: باید افرادی را انتخاب کرد که دلسوز مردم و کشور هستند زیرا ورود افراد ناتوان و فرصت‌طلب به مجلس، بر مشکلات کنونی می‌افزاید.

وی خواستار حضور قشر فرهنگی در پای صندوق‌های رای شد تا به واسطه گزینش افرادی لایق و آگاه، از حقوق فرهنگیان به ویژه بازنشستگان دفاع شود ضمن اینکه عدم مشارکت در انتخابات، جز ضرر، فایده‌ای برای مردم نخواهد داشت.

این معلم بازنشسته با بیان اینکه باید به سرنوشت خود حساس باشیم، افزود: از نماینده آنچه را طلب کنیم که در حوزه اختیارات اوست ضمن اینکه منتخب مردم نیز باید دنبال تصویب و طرح قوانینی باشد که به نفع مردم به ویژه اقشار ضعیف باشد.

اگر چه نظرات و دیدگاه‌های هر کسی راجع به شرکت در انتخابات متفاوت و البته قابل احترام است اما بی‌تفاوتی نسبت به موضوع انتخابات در شرایطی که دشمنان بشدت دنبال یافتن نقطه ضعف، نبود انسجام و شکاف در لایه‌های مختلف جامعه ایرانی است، منطقی به نظر نمی‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟